![]() |
Hur kommer min server stå sig mot denna DDoS-attack med 1 Gbps?
Tro det eller ej, men nu kommer ännu en tråd från mig som handlar om DDoS.
De två senaste dagarna jag min server blivit konstant DDoS:ad med cirka 1,2 miljoner PPS vilket fick mig att nästan ramla av stolen och ge upp. En sån ofantlig summa med paket per sekund fick mig nästan att ge upp hoppet om att kunna stå emot. Dock fick jag sedan tips om att man inte bara ska kolla på hur många PPS attacken är på, utan även hur kraftig bandbredd attacken har. Jag kollade upp detta och det visar sig att den maximalt toppar omkring 74 Mb/s. Min server har 100/100 mbps. Nu är frågan. Om jag uppgraderar till en Intel Xeon E5-1620 med 1 Gbps kommer den då kunna stå emot ovanstående attack? Kanske till och med utan problem? Behöver inte idioten som utför dessa attacker då komma med avsevärt mycket mer bandbredd än de 74 mb/s han kommer med hittills? Vad är er kommentar om detta? Jag har kollat runt på DDoS-skydd men min teori är att det är mer värt att bara skaffa 1 gbps istället för ett ddosskydd. |
Hmm.. nu såg jag att det varierar lite. Vad tror ni om följande?
Internal (OVH to OVH) 1 Gbps Incoming (Internet to OVH) 1 Gbps Outgoing (OVH to internet) 200 Mbps Outgoing Maximum 1 Gbps Betyder det att vi har 1gbps om vi skaffar denna server eller inte vid en DDoS attack? |
Citat:
Ut från burken och utanför OVH:s nät har du 200 mbit/s |
Citat:
|
Om någon skickar data är det samma som att servern hämtar dvs 1Gbps.
Det är ju requests som skickas till servern för att få den att arbeta, sedan kommer den att försöka skicka så mycket som möjligt, tills den inte längre mäktar med alla requests. Så, det förstnämnda är svaret. |
Tror nog du skulle ta ett snack med Patrikweb. Han har nog den kunskap som krävs.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Kan man blockera all trafik från ett visst land? Hur gör man det? Är det effektivt i DDoS-attacker? Skulle vilja bara tillåta svensk trafik.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson