FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var ju en bra upphandling man gjorde...
Kollade de inte referenskunder eller liknande innan man köpte in detta system? Kontentan av hans inlägg är ju att vi kan vänta oss ytterligare avbrott fram till dess att leverantören behagar fixa den här buggen. Låter absurt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag personligen vägrar köra nya firmware, bättre låta andra testa dom före något år så får alla andra få problemen innan. Sedan är jag emot SAN som kör SMB/NFS direkt i sin kontroller, det känns inte skalbart och stabilt i stor enterprise miljö. Då känns FC och möjligtvis iSCSI betydligt driftsäkrare och skalbart med risk för mindre problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2013-03-18 klockan 12:32 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mors!
Någon som kan rekommendera annat / stabilare än Binero? trött som faan på dom där avbrotten hela tiden, har haft dom sen 2008. avbrott förförra veckan... sidan & mailen va nere nu i fredags sidan & mailen nere nästan hela dagen.... Kompensation: 0:- senaste tiden går systemet i "SIRAPSLÄGE" nu mera också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-03-18 klockan 13:45 Anledning: mobilfelskrivning :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är inte heller särskilt förtjust i ny, oprövad teknik men problemet är ju att någon måste vara först ut. Att låta någon annan testa saker först är ju lite fult också men de mindre webbhotellen har inte råd att chansa. Tycker det är modigt av Binero och City Network att gå före men i nuläget fungerade saker och ting tyvärr betydligt bättre innan uppgraderingen. Jag hoppas de lyckas lösa problemen så snart som möjligt.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Vi har inte heller råd att chansa men låter ingen annan gå före men har ändå valt att köra liknande ny teknik. Tanken med lastbalansering och redundans är rätt väg att gå framför singelservrar och cpanel eller dyligt, och det handlar inte om Binero kan lösa problemen eller inte utan när, för det är jag övertygad om att man kommer att göra, bara man får tid på sig. Senast redigerad av Danielos den 2013-03-18 klockan 14:23 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Det är dock olyckligt att en hel miljö står och faller i en enda punkt.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Egentligen inte, Lustre t.ex. är välbeprövat, både i liten skala och i otroligt stor skala, mycket större än på något webbhotell i Sverige. Problemet tror jag är när man kör SAN som är obeprövade när man kräver disk för den typen av I/O last som apache/php har. Lustre däremot är beprövat på det området. Lustre bygger egentligen på ext3 filsystem och är distribuerat och kräver inga SAN kontrollers eller annan logik, och man slipper också vara i händerna på andra leverantörer. RedHat har dock proffssupport att erbjuda.
Senast redigerad av Danielos den 2013-03-18 klockan 15:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
|