Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Attack hos City

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-03, 07:42 #61
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Förändringar i kontrollpanelen har ni lovat länge (bara kika på pm's mellan oss sen innan). Mycket snack och inte mycket verkstad. Fast det är klart, skulle ni fixa kontrollpanelen nu så skulle man inte veta vilka felmeddelanden som man kan bortse ifrån.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-03, 11:29 #62
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Förändringar i kontrollpanelen har ni lovat länge (bara kika på pm's mellan oss sen innan). Mycket snack och inte mycket verkstad. Fast det är klart, skulle ni fixa kontrollpanelen nu så skulle man inte veta vilka felmeddelanden som man kan bortse ifrån.
Håller med, men det här problemet hänger ihop med att de använder sig av en extern leverantör och det är inte City Network ensamma om. Såväl Binero och City Network söker exempelvis ALLTID på samtliga toppdomäner när man söker efter en ledig domän, ett problem som är värre hos CN eftersom de erbjuder fler toppdomäner. Såna här irriterande skitsaker hade man kunnat lösa på en dag om man inte gjort sig beroende av uppdateringar hos Atomia. Nu har det varit så här i en mindre evighet trots att man sagt sig vilja fixa problemet som leder till att man skickar en hel del onödiga requests mot whois-servrarna.

Detta är också anledningen till att webbhotell som Surftown och Crystone inte ens erbjuder PHP 5.3.x ännu. De måste snällt sitta och vänta på uppdateringar hos sina leverantörer innan de själva kan testköra nästa version och därefter uppgradera.

Detta är så klart en fråga om resurser och ekonomi. Sverige är ett litet land och så länge den stora massan huvudsakligen styrs av priset så får man acceptera det helt enkelt. Annars gör man bättre i att satsa på en server hos exempelvis Glesys så man har full kontroll själv.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-03-03 klockan 11:33
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-03, 12:04 #63
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Vi har bland annat tagit beslut om att köra Arbor framöver. Jag har dock inte datum på exakt när det kommer vara installerat och klart (inväntar leveransdatum). Dock vet jag vi kommer prioritera det som ni kan tänka er.

Vi hoppas det rätt snabbt skall göra våra kunder ett "tråkigt" mål att försöka DoSa.
Arbor är väldigt enterprise produkt, kommer ni köra full PeakFlow med mitigation eller bara "sensor"?

Även om produkten är väldigt enterprise så krävs det ändå hög kompetens för ha den i drift, väldigt mycket att optimera för få rätt värden.

Men gissar att ni kommer ha den inline i er typ av miljö.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-03, 15:04 #64
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Att söka på en eller flera toppdomäner är en inställningsfråga, på t.ex www.binero.se/bestall så kan man antingen ange "doman.tld" eller bara "doman" beroende på om du vill ha en exakt sökning på aktuella toppdomänen eller samtliga. Vi belastar ingen WHOIS server heller för den delen, som ICANN ackrediterad registrar så är man kund direkt hos registret och inte har några jobbiga mellanhänder som har API servrar långt borta i stan som fördröjer sökningar avsevärt, så vi söker antingen direkt via EPP eller Registrar DAS (Domain Availability Service).
Så ser det inte ut i er kontrollpanel, det var den jag syftade på. Sen exakt var uppslaget sker spelar inte någon större roll, uppslaget måste fortfarande göras någonstans. Att ni inte kan köra tillfälliga kampanjer i kontrollpanelen osv. är ju andra saker som strular på grund av att man har en extern leverantör. Det var som sagt var det som var poängen, inte var ni eller City Network gör era domänuppslag Och i synnerhet hos City går det ofta rätt långsamt att köra igenom alla.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-03-03 klockan 15:07
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-03, 20:13 #65
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Touché! ;-) Massor har fixats och en hel del har lagts till - men som alltid - listan är mycket lång och prioriteringen kanske inte alltid varken rätt eller som alla vill. I hear you - och vi jobbar hårt på förbättringar även om det inte blivit de vi talat om. Skall hoppa in och söka lite...
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-03, 20:19 #66
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Arbor är väldigt enterprise produkt, kommer ni köra full PeakFlow med mitigation eller bara "sensor"?

Även om produkten är väldigt enterprise så krävs det ändå hög kompetens för ha den i drift, väldigt mycket att optimera för få rätt värden.

Men gissar att ni kommer ha den inline i er typ av miljö.
Har faktiskt inte koll på exakt vad det är - men det har varit mycket diskussioner för att hitta vad som passar och något som vi också kan växa i. Jo enterprise är det - och speciellt i priset! ;-) Även om vi har grymt folk på nätverkssidan brukar sådana produkter kräva en del konsulttid och hjälp...
Oläst 2013-03-03, 20:54 #67
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

tartareandesire - fram tills nu hade vi tyvärr inte fixat saker snabbare även om det känns som "5-minuterssaker". Vi har haft möjlighet att göra massor själva - men tyvärr har vi inte kraften till allt. Som alltid blir det tunga prioriteringar.

När det gäller vårt beställningsformulär vill ja helt hålla med dig. Kan bli såååå mycket bättre. Tur nog kommer det ett helt nytt i April och jag har en känsla av att du kommer gilla det skarpt. ;-) Håll ut! Detta har vi dock tagit på oss att bygga helt själva då det är en mycket viktig del och vi vill ha bättre kontroll över framöver.
Oläst 2013-03-03, 23:32 #68
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2013
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2013
Mejlade och skrev på facebook men fick ingen svar sämsta webbhotell köp inte!

NU har det gått 3 dagar och jag har inte fått något svar min hemsida har varit nere på grund av ett fail i wp och jag måste logga in i mitt mysql för att fixa men det går inte att logga in och att göra en ny lösenord ger error??? Har haft hosting i andra länder och där får man teknik support 24/7 365 dagar. Här väntar man för att ni ska bli klara med er helg fest eller va fan håller ni på med????
mrana1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-04, 06:35 #69
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Mejlade och skrev på facebook men fick ingen svar sämsta webbhotell köp inte!

NU har det gått 3 dagar och jag har inte fått något svar min hemsida har varit nere på grund av ett fail i wp och jag måste logga in i mitt mysql för att fixa men det går inte att logga in och att göra en ny lösenord ger error??? Har haft hosting i andra länder och där får man teknik support 24/7 365 dagar. Här väntar man för att ni ska bli klara med er helg fest eller va fan håller ni på med????
Mejlat och facebook? Då ringer man... Oavsett om man tycker om det eller ej. Om din sid aär så viktig så ringer man väl?
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-04, 07:40 #70
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Är det citys fel att du sabbat din WP?
Eller får du felmeddelande när du försöker skapa ett nytt lösenord till deras kundzon?
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017