Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på portfolio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-16, 17:27 #1
Bocaj Bocaj är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
Nykomling

Standard Feedback på portfolio

Hej! Har en nylanserad portfolio tillägnad mig själv som enskild näringsidkare. Tips/feedback på vad som kan göras bättre?

Saker som jag funderar på att ändra är:
  • Färre antal typsnitt på sidan
  • En mer sammanfattande text om mig själv, kanske en "Läs mer.."-knapp där man kan läsa mer om mig
  • Flera sidor istället för allt placerat på en och samma sida (gillar dock scrolleffekten)

www.jacobekelund.se
Bocaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-19, 10:49 #2
KajMagnus KajMagnus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2013
Nykomling

Hej Jacob!

(Ta inte detta på stort allvar, jag är ju bara en person)

Häftigt att du hunnit med så mycket redan! Pluss studierna, då blir det långa dagar :-)

I menigen "Jacob Ekelund är en egen företagare från södra Sverige som jobbar med webbdesign" så har slutet på texten klippts av av den svartfärgade kolumnen till höger (med info "IDROTTSVÄgen ...")

Avsnitten "SAKER SOM JAG KAN ERBJUDA DIG" och "HÖR AV DIG TILL MIG!" tycker jag inte ska ligga allra sist på sidan. Då kommer väl ingen att hitta dem? Jag tycker att du ska flytta dem nästan allra överst på sidan.

Och sen efter dem ha de finaste sakerna från din portfölj. — Jag hade också delat in avsnittet om mig själv i 2 delar: en kort del som jag hade högt uppe på sidan, och en annan mer detaljerad del, som ... kanske låg på en separat sida faktiskt, precis som du skrev "en "Läs mer.."-knapp där man kan läsa mer om mig"
(Gissar att dina kunder är mer intresserade av portföljen. Och sen om de tycker om portföljen, vill de nog klicka på en länk för att läsa mer om dig)

(Nu är jag ingen expert, men jag tror att det annars är ganska bra att ha rätt mycket på förstasidan. Såvitt jag läst, brukar folk inte orka klicka på så värst många länkar. Utan är lata och vill bara scrolla ner och slippa tänka efter vilka länkar de ska följa. -- Men just "om-mig"-detaljer tycker jag nog passar på separat sida)

Häftigt att du designat gymnasiekatalogerna :-)

Slangbellan... Det ser nästan ut som om du ser dig om efter en gullig familj på söndagsutflykt i en roddbåt, för att skoja lite med dem ;-) Hmm... Beroende på vilka du vill ha som kunder kan bilden vara både bra och mindre bra :-)

Hmm, avsnittet "WEBBDESIGNER ... STINKBOMB ... PARTYSODA" -- jag tänker att en del av webbsajterna ifråga inte står sig särskilt bra jämfört med andra moderna snygga webbsajter. Kanske överväga att bara lista de finaste webbsajterna du byggt?

Jag hade faktiskt inte använt "$" som illustration på "tjänster"-knappen. Det ger ett lite girigt intryck tycker jag. En hjälpande hand istället kanske?

CALLINAZ-logotypen: Kanske ett hjärta ovanför "i":t så ser det ännu mer tjejigt ut :-)

Snygg "je"-logotyp du gjort

Lycka till med alltihop :-)

Mvh Magnus

Senast redigerad av KajMagnus den 2013-02-19 klockan 10:55
KajMagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-19, 13:54 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av KajMagnus Visa inlägg
Hej Jacob!
[...]
Mvh Magnus
Precis sådan typ av feedback jag behöver, tackar så mycket! Håller med dig på massa punkter, vissa som jag inte insett själv.

Texten i början ser nog olika ut i olika webbläsare, så jag ska formulera om den boxen och texten helt.

Placeringen av kontakt- och tjänsterboxarna passar som du sa högre upp, det är väl främst det man letar efter först.

Texten om mig kommer jag nog korta ner och lägga till en Läs mer-knapp, så blir inte sidan så stor.

Bilderna på mig själv har jag lagt in (dock inte med tanke på vad de kan tolkas som) för att förgylla sidan med innehåll, färgglatt och som har med mig att göra. Men jag ska överväga angående slangbellafotot

Angående webbdesignerna.. ja, är inte wow!-stolt över de flesta, det är dock dem jag haft idéer med, men det är sant. Vill ju framstå som seriös och duktig, så att ta bort några stycken hade nog varit en god idé.

En hjälpande hand hade nog suttit fint, eller varför inte två händer som skakar hand?

Logotypen hade du en poäng på men dock inget jag kommer ändra då de har vuxit så pass mycket och tryckt upp sin logotyp på många ställen så att det inte är lönt att ändra.

Tack för att du tog dig tid att ge mig feedback
Oläst 2013-02-19, 16:47 #4
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
Medlem

Sidan laddar väldigt långsamt för mig. :/

Vad använder du för webhotell?
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-19, 16:59 #5
Nykomling

Nykomling

Konstigt, funkar fint för mig var jag än är. Det kanske är problem med webbhotellet just nu. Använder ett inte så känt alternativ: yey.nu
Oläst 2013-02-19, 20:52 #6
Medlem

Medlem

Ja, nu funkar sidan bättre för mig! =) Så var nog bara något tillfälligt.

Men jag tycker det ser bra ut!

Några smådetaljer som skulle kunna förbättras imo:
Tycker inte om hover-effekten på "Scrolla-till-toppen-knappen". Jag tror det skulle se snyggare ut om du bara gjorde att fade:ade till full opacity när man hovrade över den. Alltså att den fade:ar in till samma gröna som du har i loggan från den mörka gröna som du använder nu, på kanske 0.5s.
Länkarna under "scrolla-till-toppen-knappen" tycker jag ska bli helt vita och tydliga när man hovrar över dom.

Men annars ser det bra ut

Senast redigerad av simonwellander den 2013-02-19 klockan 21:00
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-20, 06:01 #7
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Bocaj Visa inlägg
..
Logotypen hade du en poäng på men dock inget jag kommer ändra då de har vuxit så pass mycket och tryckt upp sin logotyp på många ställen så att det inte är lönt att ändra.

Tack för att du tog dig tid att ge mig feedback
Okej :-) (Logotypen? Ändra? När jag skrev """Snygg "je"-logotyp du gjort""", så var det ingen ironi. Okej, jämfört med andra logotyper, är den nog medelsnygg. Men den fyller nog sitt syfte väł, tänker jag. -- Jag gjorde en logotyp till något själv en gång, och det tog rätt lång tid att komma på motiv och sånt, och var mer arbete än jag tänkt)

Förresten, boktips: (jättebra bok :-) för designers)
Don't Make Me Think, av Steve Krug

Mvh Magnus
KajMagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-20, 12:39 #8
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av KajMagnus Visa inlägg
Okej :-) (Logotypen? Ändra? När jag skrev """Snygg "je"-logotyp du gjort""", så var det ingen ironi. Okej, jämfört med andra logotyper, är den nog medelsnygg. Men den fyller nog sitt syfte väł, tänker jag. -- Jag gjorde en logotyp till något själv en gång, och det tog rätt lång tid att komma på motiv och sånt, och var mer arbete än jag tänkt)

Förresten, boktips: (jättebra bok :-) för designers)
Don't Make Me Think, av Steve Krug

Mvh Magnus
Jag förstod berömmen för min egen logotyp, glad för det! Syftade dock på din åsikt om Callinaz-logotypen
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017