Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia lanserar ny hemsida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-08, 12:15 #11
Unik Unik är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
Unik Unik är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
Tyckte heller inte om sidan. Men vet någon några bra länkar till hur man programmerar hemsidor som blir automatiskt mobilanpassade, som loopia har gjort nu? Vill gärna lära mig det !
Unik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-08, 13:52 #12
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Bara ett inlägg till!

Helt OK! Gillar dock inte inloggningen eftersom jag har sparat användarnamn och lösen i FireFox. Ser gärna att de har kvar sin lilla ruta med inloggningsuppgifterna.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-08, 18:48 #13
random random är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
random random är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Lite väl mycket utforskande med border-radius och det känns lite som att den är 5år försenad, vist responsive design i all ära men ni kanske borde anlita en designer med.

Skall bli intressant och se när nya kundzonen är färdig, hoppas på färgklick och bättre användarvänlighet.

Off topic:
Citat:
Ursprungligen postat av Unik Visa inlägg
Tyckte heller inte om sidan. Men vet någon några bra länkar till hur man programmerar hemsidor som blir automatiskt mobilanpassade, som loopia har gjort nu? Vill gärna lära mig det !
Antar att det är media queries du är ute efter, http://www.w3.org/TR/css3-mediaqueries/

Skulle rekommendera dig att besöka tutsplus.com och söka på "responsive design" så har du mängder av videos/tutorials att ta del av.

Senast redigerad av random den 2013-02-08 klockan 18:54
random är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-11, 00:21 #14
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Det är väl inget fel på runda hörn?
Bara för att något gjordes för första gången för x antal år sedan så är det knappast kass bara för den sakens skull.. Sidan är snygg tycker jag men hur den fungerar om man är en frekvent användare har jag ingen aning om, precis som med den gamla.

Däremot är inloggningen sådär.. Formuläret är helt värdelöst och har någon j*vla översittarattityd, mina gamla sparade uppgifter fanns inte kvar (okej, fine!), loggar jag ut så hamnar jag på en 404-sida: https://customerzone.loopia.se/logout ..
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-11, 11:36 #15
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Jag förstår heller inte vad problemet skulle vara. Jag ser hellre en sida med runda hörn än en helt fyrkantig sida. Tycker det är betydligt snyggare!

Grattis Loopia till nya kontoret, ser snyggt ut!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-12, 15:13 #16
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Medlem

Flash-menyn kommer som sagt att försvinna så fort vi har nya kundzonen på plats, tills dess får ni hålla ut (eller köra Flash-block och använda html-menyn till höger istället ).

Jake.NU: Utloggningsbuggen är nu fixad. Skicka gärna mer detaljerad info om vad du inte gillar med formuläret?

MusikMixen: Tack. Vi gillar också runda hörn, och vi stortrivs på vårt nya kontor. Det är ännu roligare att gå till jobbet nu.

Återigen tack för all feedback, fortsätt gärna mata oss med det. Vi kommer självklart att fila vidare på sajten (även om vi aldrig kommer att få alla att enas om rundade/icke rundade hörn .

/Jimmie
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-12, 17:07 #17
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av andreasrr Visa inlägg
Kul med meddelandet "Oj vilken stor skärm du har!" i hörnet när man drar ut sidan.
Provade och såg inget? Däremot försvann hela sidan om jag drog ut sidan för mycket...
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-13, 12:20 #18
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Nej nej inte alls, jag gillar runda hörn. Men sättet de implementerat det på känns väldigt fel :P
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-16, 17:21 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Helt OK! Gillar dock inte inloggningen eftersom jag har sparat användarnamn och lösen i FireFox. Ser gärna att de har kvar sin lilla ruta med inloggningsuppgifterna.
Det sparade lösenordet fungerar faktiskt fortfarande men funktionen är lite småbuggig nu. Tycker faktiskt det mesta blivit sämre i nya designen, den är betydligt blekare och mer intetsägande. Jag hade också gärna behållit Flash-menyn och hela kontrollpanelen som den är. Det är helt värdelöst att bygga om kontrollpaneler gång på gång - det är något man använder regelbundet som kund och man vill direkt veta var allting finns (undantaget är ifall kontrollpanelen är riktigt usel men nu har ju Loopia lyft sig flera nivåer). Tacka vet jag Oderland och andra som kör cPanel fortfarande så man slipper bry sig om webbhotellens nycker även där.

Samtidigt förstår jag självklart att man gärna vill förnya sig som företag men mig som redan varande kund gynnar det inte det allra minsta, snarare tvärtom Som sagt var, lägg hellre pengarna på driften där ni på Loopia legat rätt taskigt till jämfört med flera konkurrenter. Det har dock blivit bättre även där.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-16 klockan 17:35
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-20, 10:16 #20
Medlem

Medlem

Hej

tartareandesire: Vi tar gärna emot mer information hur det sparade lösenordet "buggar" för dig så att vi kan försöka reproducera det du upplever och åtgärda det.

Förra gången vi uppgraderade kundzonen var det till största del en kosmetiskt förändring. Men för att den kommande kundzonen ska fungera bra i alla enheter, oavsett skärmstorlek, och oavsett om du använder mus eller "touch" så kommer det den här gången att bli ett helt nytt upplägg. Självklart innebär detta omlärning för de kunder som är vana vid vår nuvarande kundzon. Vi kommer, för att underlätta så mycket som möjligt för er kunder, att under en betaperiod låta alla välja vilken kundzon de vill köra, så att du som kund i din egen takt kan lära dig och vänja dig vid det nya "tänket". Det blir också ett perfekt tillfälle att komma med synpunkter på det nya upplägget.

Efterfrågan på att kunna administrera våra tjänster från vilken enhet som helst (mobil, surfplatta, dator) ökar hela tiden, och den ökar kraftigt. Därför tror vi att den nya kundzonen kommer att bli mycket uppskattad även av våra befintliga kunder.

/Jimmie
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017