FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är helt korrekt att ett påstående inte blir sant bara för att någon gör det. Men kan vi skippa skitsnacket och faktiskt hålla oss till sanning? WordPress är ett utmärkt CMS verktyg för vissa lösningar och mindre bra för andra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Otroligt kul att det uppstod en sådan diskussion, lite det jag ville
![]() Det jag menade var mest att Wordpress ofta används fastän det inte är det bästa alternativet. Mycket för att det är störst kanske. Mycket kanske för att det är det som webbyrån kan och är inkörda på. Jag vet att jag iallafall kommer se mig om mer framöver inför webbprojekt och fundera över vilket system som är mest lämpligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Slutade läsa på "asp.net"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
tartareandesire verkar förstå precis vad jag menar. Jag menar inte nödvändigtvis att WP är dåligt, det funkar superbra till många hemsidor. Det jag ville lyfta var det faktum att många verkar överskatta Wordpress och tycka att det funkar till ALLT! Var sak har sin plats.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har gjort en del stora och små sidor i olika CMS och måste säga att Wordpress är det som absolut fallit mig bäst i smaken. Dock har jag sett exempel på där man misshandlar systemet med att installera massa "coola" plugins som man använder ibland eller aldrig. (w3 total cache är nog det som misshandlas mest). Håller man Wordpress rent och använder dess grundfunktioner så kommer man väldigt långt. Som nämnt, Custom fields, Post types osv...
Med andra ord - Enligt mig långt i från överskattat! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Antalet plugins är ju ganska orelevant, och många plugins i sig behöver inte göra sidan långsam. Allt handlar ju om hur plugins är kodade. Heller 20 bra kodade plugins än 2 dåliga!
Vi gör alltid en enklare kodrevision på externa plugins innan vi använder dem, och det är verkligen något som behövs. Det finns oerhörda mängder skräp där ute, men samtidigt många guldkorn. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|