FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ditt inlägg satte verkligen spiken i kistan kring min uppfattning om vilken betydelse back links har. Vi skyndar långsamt helt enkelt, några länkkataloger nu och ev fler senare. Mer fokus på on page. Därtill skall jag kika på panda och penguin lite mer ingående. Det jag vet om penguin är att man inte bör ha nyckelord i ankartexten utan snarare varumärket på sina länkar vilket nu antyder i ditt inlägg. Vad gäller pengar på SEO-tjänster så har vi beslutat att göra så mycket vi kan själva. Frågor: Ang länkar i länkkataloger: Du skriver "..De uppfyller en viss funktion och underlättar ofta indexering".. Hur menar du där?? En google på link:domain.com resulterar i dessa då eller? On site seo-strategi: Kanske lite of topic men jag måste fråga. Just nu har jag en del landningssidor på siten men har inte optimerat dem för mina sökord som är 5 stk till antalet för närvarande. Eftersom siten bara varit live ca 2 månader (domänen fyller precis ett år) har jag inte hunnit med all on-page seo ännu.. Förutom att ha en relativt snabb sida, kanoniserade länkar, bra intern länkstruktur, mm så undrar jag om det är smart att göra följande? Ha en landningssida per nyckelord och så ofta möljligt nämna det exakta nyckelordet: Ex domain.com/keyword (hur förhåller sig detta till EMD?) och på denna ha en titel som innehåller nyckelordet, en h1-tag med ordet, en eller två em, strong eller i-taggar med ordet, en bra meta description innehålland ordet, en brödtext som nämner ordet till en ratio av 5-7%. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipset, finns det någon mer som kan bekräfta så kör jag hårt på denna strategi. Jag kör webmaster tools där jag skickar in sitemaps, etc och min site har fn 16 indexerade sidor men det växer.... gserp gav nu 94 istf 98 igår, det går framåt haha! Dessutom så läste jag att google försöker straffa EMD, men det borde väl inte drabba mig med domain.com/keyword?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om ni skulle köpt länkar, vilken sajt med registrerad F-skatt skulle ni valt? Även engelska sajter kan vara intressanta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Har inte helt koll ifall du nämnt åldern på eran domän, alltså tid sedan ni reggade den. Men är sidan relativt ny så bör du vara beredd på att sidans placering i Google kan åka upp och ner mycket i början innan det förhoppningsvis stabiliserar sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Har kollat lite djupare på gserp's nya beta-web.. riktigt bra. ser att vi faktiskt rankar 16 i usa för samma keyword som vi rankar 93 för i sverige. Iom att vi har mkt besök från usa är det bra.. I tyskland & england ligger vi runt 20 så jag gissar att övriga europa är ungefär samma.. Detta är klart en bra början och för våra andra keywords ligger vi mellan 30 och 100.. Babysteps! Senast redigerad av Apartdirect.com den 2013-01-18 klockan 12:34 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|