Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Samlingsfakturor utan redigeringsmöjlighet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-01, 13:35 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det funkar inte för mig på nya plattformen, jag får ungefär 10 fakturor i månaden mot en när jag låg på gamla.
Så lite slår den ihop men långt ifrån en månad.
Samma här, får inte lika många fakturor per månad som du men alla domäner slås inte ihop precis som du säger. Däremot så är det ju de facto ändå samlingsfakturor Det fungerar fortfarande hundra gånger bättre än hos City Network där man inte kan redigera på egen hand.
Oläst 2013-02-01, 14:13 #12
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Kjette vet ju bäst... Självklart finns det samlingsfakturor i nya plattformen.

Jag har ju givetvis fel...

Och jag måste ha något fel min syn....

En bild säger mer än 1000 ord...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmavbild 2013-02-01 kl. 14.10.58.jpg (16.5 KB, 20 visningar)
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-01, 14:17 #13
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Kjette vet ju bäst... Självklart finns det samlingsfakturor i nya plattformen.

Jag har ju givetvis fel...

Och jag måste ha något fel min syn....

En bild säger mer än 1000 ord...
Att det finns vet vi helt säkert, jag får också samlingsfakturor som sagt var. Sedan att det inte fungerar perfekt är en helt annan femma.
Oläst 2013-02-01, 15:28 #14
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Pratade precis med produktchefen och han sa att det fanns små problem som kommer åtgärdas i nästa version som släpps vilken dag som helst nu. Det går att komma runt också genom att skapa fakturor manuellt, markera i domänhanteraren och klicka på förnya.

Jag kan dock säga att jag har inte upplevt samma typ av problem som ni så ja, det finns väl olika scenarion där detta uppstår.
Visst är det alltid underbart med extern utveckling
Oläst 2013-02-01, 17:30 #15
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Vi utvecklar de flesta nyheterna i våra system inhouse, fast det kanske du redan har upptäckt som med t.ex installatron, integrerat support, redigera fakturor osv.

Några andra nyheter som är på gång är bland annat en riktigt grym filhanterare samt en mer avancerad statistik som även inkluderar DNS-statistik.
Japp, integrerad support var riktigt trevligt men det lanserar ju Atomia i år också.

Redigera fakturor misstänkte jag att ni stod för. Samlingsfakturor antog jag emellertid att det var Atomias verk eftersom City Network också erbjuder det. De missade dock den lilla detaljen att man också måste kunna redigera dessa för att det ska vara värt att lansera
Oläst 2013-02-07, 18:58 #16
Supermoderator

Supermoderator

En annan sak ni på Binero faktiskt gjort bättre är presentationen av vilka domäner fakturan avser. Det ser man snabbt och enkelt i det mail som skickas ut. Hos City Network måste man öppna en pdf eller logga in, hos Loopia måste man bläddra ner ganska långt eller göra samma sak. Hoppas fler följer Bineros exempel även här.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-07 klockan 19:13
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-07, 22:28 #17
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

tartareandesire - känns lite som du är en domare i en fotbollsmatch... tagit ett tungt beslut för det blåa laget... men det kändes inte helt rätt och publiken buade lite. Med trycket på och det närmar sig 90 minuter så känner du att kompensation är på sin plats. Frispark till det gröna laget. Man behöver inte scrolla lika mycket... :-)

Japp du har rätt - som amerikanarna säger - "the devil is in the details".

Och när jag är på det... du nämner extern utveckling på ett sätt som kan vem som helst att tro att det inte finns buggar i intern utveckling? Eller du menade den kanske i positiv mening? ;-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-07, 23:25 #18
Supermoderator

Supermoderator

Jag tror du är lite väl hemmablind nu? Alla onödiga detaljer som tar tid är väl bra om de försvinner? I det här fallet gör det faktiskt skillnad när man sitter och gör samma saker ett stort antal gånger varje år. Jag tycker fortfarande Bineros uppgradering till 2.0 hanterades uruselt men ni gör precis samma sak själva också så Tänker inte gräva ner mig i det som varit utan ägnar mig hellre åt nutid och framtid.

Sist fick jag inte hylla Loopia för deras domänhantering, nu får jag inte ge Binero beröm trots att jag samtidigt ger Loopia kritik på just det området? Tycker du resonerar ganska märkligt minst sagt Jag har rekommenderat City Network som webbhotell mer än en gång men kritisera er eller ge andra beröm är tydligen inte populärt.

Som kund har jag väl all rätt i världen att recensera de tjänster som jag faktiskt betalar för?

Ditt inlägg nu liknar ganska mycket det du gjorde för en tid sedan där du indirekt kritiserade "alla andra webbhotell" för att de utnyttjade konkurrenters olycka.

Naturligtvis förekommer buggar även i intern utveckling men då har man full kontroll själv och kan rätta till dessa mycket snabbare. Man kan planera lanseringar mycket bättre och man kan enklare prioritera de förändringar man anser vara viktigast. Däremot kan det ju bli billigare med externa leverantörer som utvecklar för flera kunders räkning. Alla företag har självfallet inte samma möjlighet att välja men där jag arbetat har de interna systemen fungerat smidigare och bättre än de externa.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-07 klockan 23:35
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-08, 09:31 #19
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Oj - sorry - detta var menat som ett skämt mer på kvällskvisten. Klart du har rätt i att säga vad du vill - och ska göra det. Oj vad fel det kan bli... :-)

Vi har olika åsikter om det där med intern utveckling. Ja du har kontroll - men verkligheten ser annorlunda ut för du har enorm press på dig på att hänga med utvecklingen framåt. Det innebär att skall du vara någorlunda med i "feature" racet - så blir det trots det att många små enkla saker faller mellan stolarna. Så för de flesta är det klart bäst att köpa in och sedan sätta sina resurser på att särskilja och integrera. Som Binero gör tex. Men vi får nöjda oss där - vi ser lite olika på det.

Ha en härlig helg - var som sagt ett skämt mer än något... ja med undantaget att jag sa att du hade rätt - "the devil is in the details".
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-02, 23:42 #20
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att det finns vet vi helt säkert, jag får också samlingsfakturor som sagt var. Sedan att det inte fungerar perfekt är en helt annan femma.
Vet inte riktigt om det blivit sämre med samlingsfakturorna nyligen hos Binero. Nu fick jag fem stycken meddelanden om kommande fakturering på en och samma dag så kanske ska rätta mig själv Vet ju inte än om faktureringen kommer samlas trots detta men är lite tråkigt att bli mailbombad i onödan oavsett

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017