Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Första vs andra svar hos support

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-14, 22:20 #31
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
Proceassen att lära sig systemet kan ta tid.
Under det året jag varit lärling, så har jag fortfarande lärt mig långt ifrån allt, och en del behöver jag fortfarande höra med Danielos om.
att hyra ut 24/7-support, lär inte bli bättre.
Möjligen för som nämnts ovan first-line-support, så kan 24/7-support duga.
Gällandes första svar gentemot andra svar, (som ämnet handlar om), så kan det handla om en "lärling", som tar hand om första svaret, i vissa fall, så går det över till tekniker, och i andra fall, så vill "en ny tekniker" lära sig av tekniker, för att kunna bli tekniker i framtiden, hur man löser ärendet.
Detta kan i det fallet göra att det tar längre tid.

Senast redigerad av gusti den 2012-12-14 klockan 22:28
gusti är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 22:29 #32
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Finns ingen lönsamhet med bra 24/7 support i dom priserna kunderna betalar för webbhotell i Sverige.

Visst kan man anställa folk från billigare länder, finns många länder där en medelinkomst är 200EUR per månad. Även inom EU.

Dock är det väldig kostsam process att utbilda sådan personal både tekniskt och i språk.
Helt riktigt. I de fall när folk "tror" att dom har joursupport och man talar om att dom får betala en bra slant för det så konstaterar dom ofta att dom nog inte behöver det. Känns som att behovet av support utanför kontorstid för småkunder är marginellt.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-16, 09:40 #33
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
En supporttekniker är inte någon som kan svara på alla dina frågor. Den supporttekniker som tar emot ditt ärende sitter i s.k. First Line. First line är ofta personer som inte har så lång arbetserfarenhet inom yrket. Man börjar där och avancerar sedan vidare till Second Line och kanske Third Line/Drift/Whatever, efterhand som kompetensen ökar.

När supportteknikern inte kan svara på ditt ärende så kommer han/hon vidarebefodra detta till rätt person/avdelning. Dessa avdelningar har ofta andra arbetsuppgifter också (någon måste sköta den dagliga driften - det gör inte First Line) och därför kommer dessa svar ta längre tid.

Du verkar ha extremt höga supportkrav och därför tycker jag du ska välja ett webhotell som drivs av 1-2 personer där båda är väldigt driftiga och tekniska.
Det kanske kom ut fel med att jag har extremt höga supportkrav men så höga krav har jag inte men om det är något som rör servern, varför den laddas så segt, varför det tar så lång tid att registrera någonting eller så.
Sen var poängen att de påstår att de har en "overall" tekniker 24/7 och har man inte någon som kan så mycket tekniskt så kanske man inte ska kalla det för supporttekniker.

Jag är van vid Hostgators support och de har alltid hjälpt mig direkt vad det än har varit. Det kanske bara kör med väldigt kunniga tekniker 24/7 isåfall, vilket svenska webbhotell kanske inte gör.
WordpressMan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017