Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Första vs andra svar hos support

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-12, 17:44 #1
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Vad menar du med att vår amerikanska support är helt värdelös? Tänk på att dom sitter på nätter och kvällar och har ingen tekniker dom direkt kan kika med om det skulle vara något mer tekniskt avancerat problem. Dom har bara arbetat för Crystone i 1 månad och som vi alla vet är denna branschen väldigt speciell och inte helt lätt att lära sig direkt. Vi jobbar hårt med att utbilda dom och hoppas dom inom en snar framtid ska klara sig helt självständigt.

Mvh
Fredrik
När jag läste detta så var jag bara tvungen att kommentera.
Du säger att supporten sitter kvällar och nätter MEN HAR INGEN TEKNIKER?
Då citerar jag direkt från er hemsida under menyn "Kundtjänst"

Crystone har supporttekniker 24/7 för att lösa eventuella problem eller frågor som kan uppstå.
Med andra ord så ljuger ni och har fel information på hemsidan?

OFF: De dära domänerna du skulle fixa åt mig som låg under "Föreberedda" resulterade i att du tog bort 4 av domänerna jag hade betalt för så att de låg öppna för allmänt köp! Och inte minst sagt blev jag dumförklarad på supporten om att jag inte hade registrerat 15 domäner utan bara 11 stycken. Efter mycket dumförklarande tillbaka så hitta ni mailen som hade gått ut till mig där det stod exakt vad jag hade beställt.

Att det ska ta så lång tid för er innan polletten trillar ner!
WordpressMan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 11:51 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Finns ingen lönsamhet med bra 24/7 support i dom priserna kunderna betalar för webbhotell i Sverige.

Visst kan man anställa folk från billigare länder, finns många länder där en medelinkomst är 200EUR per månad. Även inom EU.

Dock är det väldig kostsam process att utbilda sådan personal både tekniskt och i språk.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 22:29 #3
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Finns ingen lönsamhet med bra 24/7 support i dom priserna kunderna betalar för webbhotell i Sverige.

Visst kan man anställa folk från billigare länder, finns många länder där en medelinkomst är 200EUR per månad. Även inom EU.

Dock är det väldig kostsam process att utbilda sådan personal både tekniskt och i språk.
Helt riktigt. I de fall när folk "tror" att dom har joursupport och man talar om att dom får betala en bra slant för det så konstaterar dom ofta att dom nog inte behöver det. Känns som att behovet av support utanför kontorstid för småkunder är marginellt.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 20:46 #4
TiKei TiKei är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 7
TiKei TiKei är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 7
På tal om support, Patrikweb, när hade du tänkt att svara på mitt mail som jag skickade för flera veckor sen och skickade om för någon vecka sen?
Hade varit trevligt att få en bekräftelse på uppsägningen...
TiKei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 22:20 #5
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
Proceassen att lära sig systemet kan ta tid.
Under det året jag varit lärling, så har jag fortfarande lärt mig långt ifrån allt, och en del behöver jag fortfarande höra med Danielos om.
att hyra ut 24/7-support, lär inte bli bättre.
Möjligen för som nämnts ovan first-line-support, så kan 24/7-support duga.
Gällandes första svar gentemot andra svar, (som ämnet handlar om), så kan det handla om en "lärling", som tar hand om första svaret, i vissa fall, så går det över till tekniker, och i andra fall, så vill "en ny tekniker" lära sig av tekniker, för att kunna bli tekniker i framtiden, hur man löser ärendet.
Detta kan i det fallet göra att det tar längre tid.

Senast redigerad av gusti den 2012-12-14 klockan 22:28
gusti är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017