FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur ska jag handla här?
Är det bara deras skyldighet att skicka mig en faktura eller måste jag betala det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Släng fakturan om det inte är någon viktig information på den om avtal eller liknande. 0kr är ingen transaktion som ska bokföras och hör därför hemma i papperskorgen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har för mig att någon här på WN beklagade sig för något år sedan över en faktura på 0 kr från en myndighet varpå de sedan skickade en påminnelse med påminnelseavgift. Normalt sett bör det dock inte hända
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kanske bra affärsmodell, skicka ut fakturor på 0:- som inte går att betala sedan skicka påminnelseavgifter ;P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Problemet skulle vara att det är du som måste bevisa att du betalat den, och kunna styrka det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan finnas en poäng att skicka fakturan även fast den är på 0 kr. För att veta vilka tjänster man har hos en leverantör brukar fakturan vara ett bra underlag. Det kan vara att alla tjänster man har är gratis eller att man fått 100% rabatt men likväl är det intressant för en kund att veta vilka tjänster man har hos en leverantör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det händer att vi skickar ut fakturor med 0:- att betala, då på telefonifakturor där kund har haft samtal exempelvis.
Orsaken till summan 0:- är då kunden har betalat förmycket på tidigare faktura och fakturan blivit betalt "internt" av plus saldot. Men i det fallet har ju fakturan blivit betald även om kunden får 0:- att betala. Fast en summa med 0:- med orginal belopp skulle tyckas vara väldig knas, skulle ju betyda att tjänsten är gratis från början. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade en rabbatkod såg jag nu. Men jag behöver alltså inte rapportera detta till nån.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man kan se det som en bekräftelse på att man fått en viss tjänst/produkt levererad men att man faktiskt fått den rabatterat som utlovat.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|