FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Här kan ni ansöka. http://www.copyswede.se/ansok-regist...lla-anvandare/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte detta kommer vara så länge. De kommer nog bli nerkörda av bojkotter och liknande. Jag hoppas handlarna säljer hårddiskar genom internet enbart och säljer från Danmark tex för att undgå avgiften.
Jag ser lite meddelandet som "Nu har du betalt extra pengar som går till filmindustrin och artisterna. Därför får du tanka ner vad du vill" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Mestadels i förhoppning av att detta ska ge copyswede lite extra administration, jag har ingen aning hur registreringen leder till att "privatkopieringsersättning [ej blir] påförd på priset" men jag hoppas att det är något riktigt byråkratiskt så man kan plåga copyswede med massor av extra kostnader... :-p |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det lär nog inte bli så mycket rabalder med tanke på att vi haft en avgift på varenda CDR / DVDR-skiva vi köpt. Jag vet inte hur hög den var men den höll Copyswede nöjda iallafall.
Rent ut sagt så är det här förjävligt. Ett riktigt överförmynderi. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() När avgiften kom på CD/DVD vart jag irriterad men jag orkade inte bry mig. När det nu gäller USB och hårddiskar så tycker jag det har gått för långt. Jag har ingen förståelse alls för detta. Copysweden försökt även få igenom att det skulle vara ”kassetavgift” på mobiltelefoner! Idiotiskt! Vi får skapa rabalder nu. Har frågat Copysweden varför jag ska betala ”kassetavgift” fast vi använder Spotify mm och inte lagrar musik och film på hårddiskar och USB-minne. Vi får se vad de svara men jag väntar mig något standardsvar. Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har inte kopierat en enda film från nätet olagligt, jag har heller inte kopierat filer jag inte har rätt att kopiera. Dvs jag kan se filer som är avsedda för mig att ladda ner på nätet som på Youtube och så.
I övrigt så använder jag min hårddisk och mina USB-minnen för mina egna fotografier som jag plåtar med mina digitala kameror som mobiltelefon och separata kameror. Jag ska regga mig hos Copyswede så kan de betala avgifter till mig för det egenproducerade material jag laddar upp på youtube.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Problemet är att ganska många försäljare inte erbjuder avdrag från privatkopieringsavgiften trots att man har registrerat sig. Speciellt inte om man köper mindre mängd. Något som inte är så konstigt - det blir mycket pappersarbete för småsummor. Som ni förstår är det ju inte CopySwede som står för denna kostnad
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Källa: http://www.copyswede.se/elektronikbr...terforsaljare/ |