Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skriver du i klassisk ASP, Binero inget för dig!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-23, 18:26 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Så med andra ord så lurade dom mig i alla mail och samtal jag hade med dom i maj 2011 när jag kontrollerade att klassisk asp fungerade och vilka tillägg de hade. Hade de varit ärliga så hade de inte fått mig som kund, jag hade fått mindre migrän, bättre rykte och de jag jobbar med hade sluppit vara så irriterade på mig.

Nu blir jag inte bara irriterad, arg nu blir jag både besviken och ledsen också. Känner mig ännu mer dragen vid näsan. Dags att börja dra flyttlasset igen då. Och be i ny tråd om webhotell som respekterar sina kunder, är ärliga i sina avsikter, inte lurar dom med snikna försäljningslöften och har förståelse för hur mycket besvär och huvudvärk deras nonchalanta beteende medför för andra.

//Charina Nilsson
Jag tycker du ska göra en reklamation och helt enkelt begära pengarna tillbaks, de har ju ljugit för dig så du har lurats in i en avtalssituation under falska förespeglingar. Jag hatar oärliga människor.
Conny Westh är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-24, 08:07 #2
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Det kan ju vara så att de har haft stöd för klassisk ASP det är inget som jag vet då jag bara har funnits på deras 2.0 miljö några veckor.
Oläst 2012-09-24, 08:54 #3
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det kan ju vara så att de har haft stöd för klassisk ASP det är inget som jag vet då jag bara har funnits på deras 2.0 miljö några veckor.
Ja, självklart hade de stöd för ASP när jag flyttade dit. Det är ju det detta handlar om. Jag kontrollerade ju vilka applikationer de hade installerade samt att de hade stöd för klassisk ASP i maj 2011 när jag beslutade att flytta till Binero. Jag hade väl knappas kunnat ha fog för massa gnäll om jag nu så här i efterhand börjar oja mig för att jag snurras runt med mina asp-sidor i Linux lastbalanserare som fullständigt sabbar min laddningstid.

De anser ju fortfarande att de har stöd för klassisk asp enligt deras support som denna tråden startades med. De har fortfarande på deras hemsida att:

"Windows och Linux.
Hos oss behöver du inte välja, du har tillgång till både Windows och Linux på ditt konto och kan välja operativsystem för varje domän och subdomän."

Jag vet inte om jag är extra korkad då som vissa antyder i denna tråden. Men jag tolkar iallafall detta som att väljer jag Windows så slipper jag linux och kan jobba med de funktioner som gäller för klassisk asp och som körs på windows.

Det står också så här att läsa på deras beställningssida:

"Lastbalanserad miljö. För att ge dig största möjliga driftsäkerhet så lastbalanserar vi din webbplats och e-post. Detta innebär att dina tjänster finns på flera servrar."

Här anses det då alltså att kund skall vara så pass kunnig att man fattar att man lastbalanseras över på linuxburkar där märkliga tecken, Sessionsvariabler och asp-filhantering ballar ur.

Sorry, grabbar. Jag fattade inte det när jag tecknade avtal med er. Jag rekommenderar att ni är så pass ärliga att ni förändrar formuleringen i dessa två stycken så att inte fler råkar ut för samma sak som jag gjort.

/Charina Nilsson
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-24, 09:14 #4
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jag förstår Nilsson fullständigt. Står det Windows så ska det vara Windows rakt igenom. Stödjer de ASP så ska de stödja ASP full ut. Eftersom det var hänvisning och jämförelse med bilar så skulle, enligt många här, Binero kunna sälja denna Lamborghini blocket utan att behöva nämna vad som finns under skalet... ?

http://walyou.com/lamborghini-build/
Jan Eriksson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-24, 10:36 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Jag förstår Nilsson fullständigt. Står det Windows så ska det vara Windows rakt igenom. Stödjer de ASP så ska de stödja ASP full ut. Eftersom det var hänvisning och jämförelse med bilar så skulle, enligt många här, Binero kunna sälja denna Lamborghini blocket utan att behöva nämna vad som finns under skalet... ?

http://walyou.com/lamborghini-build/
Det här är ju ganska mycket av en tolkningsfråga så jag vill själv inte påstå att endera parten har rätt till 100% på det sätt en del gör här i tråden.

Frågar man Binero så kan de säkert ge en mer detaljerad specifikation av Lamborghinin än den som finns på deras hemsida.

Det som många missar i diskussionen är att även om det finns stöd för det ena eller det andra så innebär det inte att allting fungerar exakt likadant från ett webbhotell till ett annat. Även om man kör PHP så kan man ha olika versioner där en del gamla utfasade funktioner slutar fungera eller fungerar annorlunda i en nyare version. Webbhotellet kan även blockera vissa funktioner för att höja säkerheten i en delad miljö.

Med det sagt så hade Binero kunnat ordna en speciallösning för gamla ASP-kunder som drabbas i den nya miljön men det är förmodligen en förhållandevis mycket liten grupp och kör man McDonalds-strategin (billiga produkter till den stora massan) så har man rationaliserat bort sådana "onödiga" kostnader. .NET fungerar väl antagligen alldeles utmärkt? Det är naturligtvis hur som helst en god idé att uppgradera koden men det låter sig ju inte göras i en handvändning.

Kontentan är att vill man ha full kontroll över produktionsmiljön så kan man inte välja ett vanligt webbhotellkonto.
Oläst 2012-09-24, 11:30 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
..men det är förmodligen en förhållandevis mycket liten grupp och kör man McDonalds-strategin (billiga produkter till den stora massan) så har man rationaliserat bort sådana "onödiga" kostnader. .NET fungerar väl antagligen alldeles utmärkt? Det är naturligtvis hur som helst en god idé att uppgradera koden men det låter sig ju inte göras i en handvändning.

Kontentan är att vill man ha full kontroll över produktionsmiljön så kan man inte välja ett vanligt webbhotellkonto.
Jag har mycket svårt att smälta den där McDonaldsjämförelsen som dyker upp ibland. Okay att man vet att man inte får en hamburgare tillagad av Erik Lallerstedth när man går på McDonalds men man måste väl ändå kunna lita på att när de skriver att det är inga nötter i maten så är det inga nötter. Livsfarligt för allergiker ju, även om de är några få.

Eller man skall veta att man inte kan lita på att det inte finns nötter? Om man vill vara säker på att det inte är nötter i maten så skall man gå på en finare restaurang, hur vet man då var gränsen går? Hur mycket måste man betala för sin hamburgare för att säkert veta att det inte finns nötter? Eller är enda utvägen att göra den själv? Även om man är fullständigt urusel på att laga mat? Eller har det ens med priset att göra? Finns det inga ärliga snabbmatsrestauranger som faktiskt står för att de har nötter i sina hamburgare?

Är det det ni menar, är jag så jävla naiv att jag tycker att man skall kunna lita på åtminstone svenska webhotell när de skriver att de har fullständigt stöd för asp? Nu är det ju heller inget jättemärkligt objekt jag använder. Om alla skriver att de har fullständigt stöd för ASP hur skall jag veta vilka som inte har det och vilka som har det? Några har väl fortfarande det?

Resonemanget att man inte skall kunna kräva att webhotell/restauranger är ärliga med vad de bakar in i sina hamburgare är horribelt tycker jag, och hoppas och tror fortfarande att ni har fel i det stora hela och att det inte är så illa ställt.

/Charina Nilsson
Oläst 2012-09-24, 12:07 #7
Medlem

Medlem

Nu har vi kommit så långt med supporten på Binero - Johan Edlund - att han konstaterar att jag aldrig migrerats utan att mitt asp script aldrig fungerat i deras lastbalanserade linuxmiljö. I princip förändrar det inte ett smack. Känner mig lika lurad för det eftersom det fortfarande är ett fullt normalt asp objekt (Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") ) som inte fungerar tillfredsställande med normal laddningstid.

Även om det är så att jag har så ynkligt liten trafik på mina siter och så få användare så att problemet inte började kommenteras/uppdagas förrän för några månader sedan så förändrar detta inte att Binero anser sig ha stöd för asp fullt ut och nu inte är speciellt intresserade av att ta ansvar för att de säger sig ha detta.

Jag vet inte hur de med sin McDonalds inställning skall lösa problemet, de kan ju börja med att skriva på sin sida att de bara har 98% stöd för asp och sätta liten asterisk vad de inte har stöd för så undviker de detta i fortsättningen. Sedan tycker jag att de faktiskt får bita i det sura äpplet och ordna så att jag slipper den där lastbalanserade linuxmiljön tills jag fått skälig tid att flytta/skriva om mina siter. Lite ansvar för att man inte har varit helt sanningsenlig i sina löften får man väl ta även om man är McDonalds/Binero.

/Charina Nilsson
Oläst 2012-09-24, 11:26 #8
entep entep är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
entep entep är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Lider verkligen med Charina! Förstår verkligen frustrationen och besvikelsen.

Men tyvärr så bryr sig inte webbhotellen om sina kunder så pass mycket så att dom gör en undersökningen innan dom gör en massa förändringar.

Någon nämnde Volvo, visst Volvo kan inte ha reservdelar till en bil som är 60 år gammal men Volvo kommer aldrig att tvinga sina gamla kunder som har en 60 år gammal bil att göra en uppgradering av bilen så att bilen inte fungerar.
För att göra en modernare jämförelse så tvingas ingen att uppgradera t.ex. Wordpress. Utan du får själv, manuellt, installera en uppdatering.

Webbhotellen (ber om ursäkt för generalisering, alla är inte lika) är idag för trångsynta och inte intresserade av kundnytta. Det är viktigare att ha nån ny sciencefiction-teknisk miljö än att tillmötesgå sina kunder.

Förstår inte vad problemet är att låta kunden välja.
Uppgradera era system, det är jättebra, men låt kunden själv välja om man vill uppgradera. Ni kan inte ta för givet att era kunder ska betala en massa pengar och uppgradera sin kod för att ni vill uppgradera era system.

Detsamma gäller när webbhotellen får för sig att uppgradera PHP-version. Istället för att erbjuda en ny version av PHP så tvingar man in alla i den nya versionen.
entep är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-24, 15:21 #9
Medlem

Medlem

Satan i Gatan vad liten man känner sig. Spelar ingen roll. Detta var dödsdömt redan från början. Stora drakar har alltid rätt och kan alltid slingra sig runt.

Faktum kvarstår. Scripting.FileSystemObject är mycket vanligt i asp och det fungerar enligt er egen utsago inte i er windowsmiljö. Då är det heller inte någon windowsmiljö. Det är inte fullt stöd för Asp hur mycket du än bortförklarar och 'förklarar'.

Att jag skulle förstått, gissat, vetat eller frågat om detta specifikt när jag frågade om ni hade fullt stöd för asp förstår jag att ni nu tycker. Fullt stöd för asp innebär att ni inte har stöd för Scripting.FileSystemObject och eventuellt något mer som vi inte upptäckt ännu...

Jag kommer hädanefter anse att ni har feg och ointresserad support, urdåligt kundbemötande och rent urusel förståelse för att ni ställer till det i kunders små företag med era bedrägliga löften på er site. Jag kommer inte lita på något ni säger och sätta mig att skriva om denna applikationen och försöka att flytta mina siter till en annan server där de står för sina löften. Vart vet jag inte än och när jag har tid vet jag inte heller. Under tiden får jag hålla andan och hoppas att ni inte får för er något mer som gör att ännu mer slutar att fungera.

/Charina Nilsson
Oläst 2012-09-24, 18:10 #10
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Nilsson,

Bineros svar här ger en mycket klarare bild av ditt problem. Man har inte gjort någon migrering eller förändring av dina befintliga webbplatser, vilket men fick intryck av dina många inlägg. Du har därmed kört felfritt mer eller mindre över 1 år.

Du har inte haft problem förrän du nu har 3-4 månader sedan flyttat en specifik webbplats från en windows2000/IIS6 miljö till Binero och denna webbplats är nyckeln till allt detta och alla dessa inlägg.

Sen måste jag säga att vissa måste lära sig att utveckla på ett korrekt sätt. Flyttar man, uppgraderar eller liknande så måste man testa innan man genomför sådana drastiska förändringar i sin hosting. Alla vet att saker som kan fungera på ett webbhotell inte fungerar på andra. Man kör alltid tester på en sekundär installation av en sida, testar,testar och åter testar innan man flyttar - om det är en så kritisk webbplats.

Sedan har jag ingen förståelse att du i något inlägg mer eller mindre skulle ge de skulden att din rörelse faller med detta. Det är en webbplats så du kan i lugn och ro lägga på annat webbhotell, det tar ju idag oftast inte mer än 24 timmar att bara flytta en webbplats. Att ha "alla sina ägg i samma korg", som kostar 138 kr i månaden verkar ju vara något ogenomtänkt, på gränsen till korkat och man bygger sin verksamhet på ett enda webbhotell.
Helix är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017