Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mina Facebooksidor är borta?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-18, 09:36 #41
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Med risk för att bli stämplad som urkorkad resten av mitt liv... men... kan någon förklara vad det är man gör. Hur kewinXD har försörjt sig på dessa sidor och hur han brutit mot reglerna.

Spamma reklam... ? Hur? Har man en välbesökt site som man endast lägger in länkar till sina andra eller andras fb-sidor på? Hur kan det spela någon roll, ingen vill väl besöka en sida som bara har reklamlänkar?

/Gammal stofil
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-18, 09:44 #42
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
Medlem
Webmasterpros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Med risk för att bli stämplad som urkorkad resten av mitt liv... men... kan någon förklara vad det är man gör. Hur kewinXD har försörjt sig på dessa sidor och hur han brutit mot reglerna.

Spamma reklam... ? Hur? Har man en välbesökt site som man endast lägger in länkar till sina andra eller andras fb-sidor på? Hur kan det spela någon roll, ingen vill väl besöka en sida som bara har reklamlänkar?

/Gammal stofil
Man spelar på Facebook användarnas nyfikenhet med hjälp av diverse script som finns där ute.

Du kan till exempel skapa en sida i stil med "Tatueringen som fick denna man bannlyst från flygplatsen".

Sedan lägga in lite kod, som tvingar Facebook användaren att gilla sidan för att se denna tatuering. När användaren sedan gillar, så syns detta i nyhetsflödet för alla vänner vilket skapar en viral effekt.

Vissa sidor kunde uppnå över 100 000 gilla. Varje person som gillar en Facebook sida kan se statusuppdateringar från denna sida också, vilket tillåter dig att reklamera valfritt erbjudande till din publik.

Dock så är denna metod helt slutkörd nu, finns knappt några pengar kvar att hämta. Plus att risken att bli stämd är otroligt stor om man missbrukar deras tjänst att skapa sidor för att göra reklam.

År 2009 till 2010 var bokstavligt talat "the glory days" för marknadsförare på Facebook.

Allt spårade ur totalt till slut med allt spammigare & spammigare script och resulterade i att dessa marknadsförare fick hem brev från FB's advokater om att dem är förbjudna att använda tjänsten för all framtid.

Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-09-18 klockan 09:50
Webmasterpro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-18, 09:50 #43
kewinxDs avatar
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2012
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
kewinxDs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Tack för svaret Webmasterpro!
Har aldrig använt något script, kan dock vara att jag skrivit ut för mycket reklam. Tror du att det finns någon risk att få tillbaka mina grupper om jag mejlar Facebook?
kewinxD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-18, 09:52 #44
Webmasterpros avatar
Medlem

Medlem
Webmasterpros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kewinxD Visa inlägg
Har aldrig använt något script, kan dock vara att jag skrivit ut för mycket reklam. Tror du att det finns någon risk att få tillbaka mina grupper om jag mejlar Facebook?
Om du inte använt något skript och bara skickat ut reklam så finns det väldigt goda möjligheter att få tillbaka dina sidor, du lär dock få en varning på köpet om att du "missbrukat" sidorna för att skicka ut reklam. Inte säkert att det är reklam som är boven i dramat heller, du kanske har gjort intrång på ett varumärke eller alternativt brutit mot någon annan regel vilket resulterat i att sidorna blivit borttagna...

Skicka ett seriöst formulerat mail till Facebook, svarar dem inte, så får du skicka ett till och fortsätta tills du får ett svar.

Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-09-18 klockan 09:56
Oläst 2012-09-18, 10:10 #45
Webmasterpros avatar
Medlem

Medlem
Webmasterpros avatar

PS: Fanns möjligheten att byta namn på sidorna? Kanske någon hackat dig och bytt namn direkt efteråt på alla sidor. Om inte sidorna finns kvar, så är det väl tyvärr Facebook som har ett finger i spelet.
Oläst 2012-09-18, 10:33 #46
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av kewinxD Visa inlägg
Hur har du burit dig åt för att få folk att gilla dina sidor då? Ingen jä*el gillar väl sidor med bara reklam på och vill ha in det i sitt nyhetsflöde.
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-18, 11:14 #47
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Populism råder på FB. Det gäller att komma på ämnen som attraherar väldigt många personer. Ju mer förenklat och populistiskt gångbart, desto större är potentialen att få likes. Det är i varje fall min (något cyniska) iakttagelse.

Fansidan: "Vi som älskar djur" har nog en extremt mycket större potential att få likes, än fansidan: "Vi som tycker Leo Tolstoy är en enastående författare". En banal jämförelse, men för att förtydliga det hela.

Jag förenklar givetvis, men det ligger nog lite i det.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-18, 16:20 #48
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Som sagt, det tar 2 veckor att ta bort en sida med användare. Jag rensade precis lite i sidor jag själv administrerar och passade på att ta lite printscreens;

Steg 1

Steg 2

Steg 3

Och med detta skulle jag säga att Facebook har tagit bort dina sidor för att du bryter mot deras regler.
(På grupper finns det säkert andra regler, men det finns å andra sidan inget värde där)
Bifogade bilder
Filtyp: png 1.png (5.3 KB, 162 visningar)
Filtyp: jpg 2.jpg (19.5 KB, 160 visningar)
Filtyp: jpg 3.jpg (5.9 KB, 158 visningar)
Oläst 2012-09-19, 09:54 #49
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Om någon tagit sig in på ditt konto, så kan man lägga till nya administratörer och sedan ta bort dig som administratör. Dock hade du i så fall fortfarande kunnat se sidorna på Facebook.

Förstår egentligen inte riktigt problemet, du har medvetet brutit mot reglerna på Facebook och nu är du förvånad, chockad och ska tigga om att få tillbaks dem? Du borde vara förbannat glad att du inte bor i USA och får en fet stämning på köpet.

För övrigt:
Att reklamera något betyder inte att göra reklam för något. Det betyder att man återlämnar/klagar på etc. Ordet som avses är marknadsföra.

Samt:
Tror du att det finns någon risk att få tillbaka mina grupper om jag mejlar Facebook?

Det borde vara, Finns någon CHANS att...
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-19, 10:10 #50
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Samt:
Tror du att det finns någon risk att få tillbaka mina grupper om jag mejlar Facebook?

Det borde vara, Finns någon CHANS att...
Det beror väl på hur man ser det, det är ju en risk för Facebook och de som spammas

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017