FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Dina åsikter om staten i övrigt passar nog bättre i de amerikanska sydstaterna så de bryr jag mig inte längre om att kommentera ![]() Vi sänkte bolagsskatten redan för ett par år sedan. Gav det några nya jobb? Däremot kan jag köpa att man försöker rädda jobb på detta vis när marknaden är så pass instabil och framtiden oviss för många företag.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-13 klockan 14:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Själv tycker jag bäst om sänkta arbetsgivaravgifter. De leder till att det blir billigare att anställa samt leder till högre vinster i företagen alt. fler anställda.
Detta förslag kommer säkert ha positiva effekter och är i grunden bra men inte kommer det väl skapas många nya jobb av detta? Endast omfördela mellan länder där Sverige får en större del av kakan? En annan intressant aspekt är att börsbolag som inte redan nolltaxerar borde få en ökad värdering nästa år i och med att utdelningsutrymmet ökar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Varje procent ned ger jobb. Arbetsgivaravgifterna är tunga och främsta problemet som jag ser det.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
![]() Jag undrar bara hur ni gick från "sänkt bolagsskatt" till "förbjuda bilar".. Senast redigerad av AlexanderEdbom den 2012-09-30 klockan 21:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedär, nu är det inne på mat med... det svänger fort i hockey ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det här tror jag är väldigt bra för Sverige. Det ger dessutom jobb indirekt för som företagare tenderar man att engagera de flesta där man har sitt huvudkontor. Dessutom är det bra om kapitalet huvudsakligen hamnar inom gränserna vilket kommer gynna samhället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Fortfarande för hög bolagsskatt, företag som omsätter flera 100 miljoner blir 22% ändå väldigt hög summa som inte är ett mervärde för företagen.
Samt så länge ett är 30% skatt på kapital och utdelningar så kommer ändå pengarna lämna landet. Det gör 430k besparing bara på 10mille vinst med den sänkningen, väldigt liten summa i besparing. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Jag tror inte det kommer ge några nya jobb, det är små och medelstora företag som skulle vilja anställa och med den lilla sänkning av bolagskatt blir det inte mycket pengar extra till anställningar.
Storföretag har inte mer anställda än dom behöver för effektiv verksamhet beräknat mot vinstmål. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|