FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Rubriken här är rätt missvisande. Google har blivit stämda av konkurrenter och anklagas för att dölja konkurrenters tjänster. I artikeln står ingenting om vad konkurrenterna grundar detta på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag provade att googla "sökmotor" och får altanvista som första resultat. Därefter kommer wikipedia och sedan yahoo.
Det förvånar mig. Eftersom Google är störst, så bör de ha flest inlänkar och således bäst ranking på i princip allting. Det skulle inte förvåna mig om Google själva nedprioriterar sina egna domäner. Annars skulle man få Google som första träff, även om man sökte på "pannkaka". Dock kan jag tänka mig att Google ger ett penalty till tex Adobe. I och med Adobes brutala mängder inlänkar, så skulle även de ranka etta på i princip allting om Google inte tweakade deras resultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gustav: men Adobe skulle väl bara ranka på relevanta resultat och inte på ord som just pannkaka eller sökmotor?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men när jag skriver att Adobe skulle ranka först på "allt", så är "allt" naturligtvis en stark överdrift. Naturligtvis så skulle Adobe inte ranka etta på allt, men ändå på mycket som inte vore helt relevant. Google har många uppdateringar bakom sig, där man har försökt att komma tillrätta med så kallade "google bombs". Det skulle inte alls förvåna mig om man skruvade ner många starka domäners ranking något, i samband med dessa uppdateringar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|