FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag påtalade det om fastpris men den trevliga damen hos SKV ville inte gå med på det. Utan det var strikt så att oavsett kostnad så skulle man räkna ut hur stor andel av samtalen som var privata.
Men om din teori stämmer så bör man ju kunna tillämpa samma strategi vad gäller bredbandet!? Hur ska vi få reda på vad som gäller då SKV säger olika!? Vidare så hade det ingen som helst betydelse om abonnemangen var skrivna på firman eller på en själv privat, så länge man har enskild firma alltså ![]() Senast redigerad av www den 2012-08-16 klockan 15:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.skatteverket.se/rattsinfo...d80002708.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte mycket då det endast gäller anställda!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
De som svarar i telefon är ofta handläggare som sitter och jobbar med detta på lägsta nivå på skatteverket medan de som svarar skriftligt ofta har mer erfarenhet eller är chefer. Oavsett vem som svarat skriftligt så har de haft möjlighet att kontrollera med en kollega eller i skriftliga källor innan de svarar, när du får ett muntligt svar "på direkten" så är det bara den specifika handläggaren personliga "åsikt" och hämtat direkt ur deras eget "minne" (mycket lägre kvalitet). Jag har jobbat 7 år på skatteverket (på IT-avdelningen iofs) men jag harhaft mycket kontakt med skattefolket internt och vet en del om hur slipstenarna dras internt. Det är låg status att svara i telefon så därför får ofta handläggare med relativt sett mindre erfarenhet svara på frågor (även om de flesta ska turas om så får ofta oerfarna svara på frågor och de gör som alla andra människor, de fantiserar ihop svar så de inte ska verka dumma eller okunniga). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|