FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag ska flytta till Cypern, vilka kan hjälpa en att sätta upp ett företag + fixa bokföring och deklaration?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför just Cypern?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag bor i Malta, så om du väljer Malta kan jag hjälpa dig med dom sakerna.
Cypern har väl bra klimat och så, sämre internet än Malta och sedan bör man vara lite osäker på framtiden då Cypern begärt nödlån. Så svårt veta resultatet av den krisen, dock innan Cypern begärde nödlån så började FBME ändra policy och saker. FBME är en väldigt stor offshorebank i Cypern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Citat:
Jag har även funderat på det ekonomiska läget på Cypern och det ser väl inte så ljust ut, frågan är hur det skulle påverka en personligen. Kanske ska spana mer på Malta iaf, det verkar som om man lättare kan få hjälp med att "sätta igång" allt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har hört att det bor runt 4.000 Svenskar permanent på Malta, sedan väldigt mycket mer personer som bor delvis eller turistar här med som inte är skrivna på Malta.
Så runt 1% av befolkningen är Svenskar då. Smidigt på Malta med, du fixar lägenheten samma dag eller dagen efter om du kommer sent. Internet kan du få igång samma dag eller dagen efter i många fall. Jag har inte gjort någon djupare analys av det ekonomiska läget i Cypern, men började känna vibbarna av problemet innan dom officellt begärde nödlån då FBME började bete sig lite udda. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|