FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Varför det - för mig - vore intressant att veta din bakgrund är för att du har en teori om att inArchives kopierande skadar de sidorna de har tagit innehållet ifrån, utan att visa ett konkret exempel. Då måste jag grunda ditt påstående på något annat (än ett exempel) och eftersom jag inte vet vem du är så skulle din bakgrund inom SEO väga upp bristen på konkreta exempel. Nej, de har inte presenterat sig. Som jag skrev så är det för att dessa personer har under en längre tid varit välkända och bland de ledande inom SEO i Sverige. Med detta så har de under en längre tid visat deras kunskap inom området. Varför inte jag presenterar mig i den här tråden är eftersom jag inte påstår något, utan jag försöker förstå. Jag är endast en lyssnare. Källorna jag pratar om, eller snarare ger som exempel att du kan presentera är konkreta exempel där du sett att innan inArchive kopierade sajt X så låg den på placering Y på termen F. Efter inArchive kopierade sajt X så tappade den placering på termen F och hamnade istället på placering Y. Varför jag inte har bemött dig i ditt ursprungliga mejl är för att jag inte har fått något ursprungligt mejl av dig. Men om du är villig att berätta mer om din bakgrund som SEO expert så är jag absolut villig att ta det över mejl eller PM om du känner dig bekvämare med det. Du kan antingen skriva ett PM med mer info direkt eller PM'a din mejladress så kan jag skriva till dig där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När jag tittade på inArchive.com möttes jag däremot av en otroligt svårsurfad sajt. Extremt långa laddningstider och många klick till dess att man kom till något kopierat material. Dessutom framgår det ju faktiskt tydligt vilken domän de tagit texterna ifrån. Jag kan medge att min kampanj mot seolokal liknar Bosses kamp mot inArchive. Min uppfattning är att inArchive är en ganska harmlös sajt. Jag har svårt att tänka mig att inArchive har viljan att göra något bra och användbart av sina sajt, i så fall har de en väldigt lång väg att gå. Jag är inte heller särskilt orolig för att de skulle sno åt sig trafik från någon av mina sajter, inte ens de allra svagaste. Bosses informationskampanj mot inArchive verkar ha övergått till någon form av manisk jakt på upprättelse. En upprättelse han redan verkar fått [länk]. Deras svenska sökresultat på domännamnet är redan nedlusat. Mission Accomplished. Lämna och gå vidare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
|
||||||||
Medlem
|
Citat:
Men tycker du att detta är skäl nog för att inte reagera när någon beter sig som InArchive? Citat:
Vad gäller antalet klick så vill jag upplysa om; 1) Det är endast ett klick i sökmotorn för att komma till det kopierade materialet. 2) InArchive-gänget har prioriterat att lura sökmotorerna. Användarvänligheten kan vi nog förutsätta har ganska låg prioritet för dessa personer. Citat:
Vad tror du skulle hänt om de fått fortsätta i godan ro, utan min information? Citat:
Sedan vill jag understryka att InArchives syfte inte är att göra något "användbart" av sajten. InArchive har endast haft ett personligt vinstintresse, där syftet var att lura de sorgligt lättlurade sökmotorerna. Citat:
Citat:
Citat:
![]() InArchive-gänget kontaktade mig redan någon dag efter att jag la ut webbsidan om dem. De trodde att de skulle klara sig undan genom att direkt radera kopian av min sajt. Men eftersom jag bryr mig om mina medmänniskor och inte bara tänker på mig själv så kunde de glömma att de skulle kunna "muta" mig på detta sätt. "Mission Accomplished"? Har du lyckats att helt missa vad det handlar om? Det handlar om att InArchive inte ska fortsätta där de slutade när jag satte press på dem. Det handlar också om att andra inte ska tro att de ska kunna göra likadant som InArchive. Och det handlar om att diskutera hur dylika skojerier kan motverkas i framtiden, om så är möjligt, något som tyvärr visat sig svårt i denna tråd där vissa hellre velat diskutera oväsentligheter. Uppdraget är således alls icke slutfört och jag kan garantera att vid varje dylikt försök till masskopiering i framtiden så kommer jag att värna om alla oskyldiga som drabbas, även om jag själv inte är en av dem. Men ensam är inte alltid stark, så det är naturligtvis en fördel om alla förnuftiga personer som förstår sitt eget bästa drar sitt strå till stacken när bedrägerier av denna typ uppstår på nätet. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
På vilket sätt har jag fel? När jag går in på den länkade sidan står det:
This site is forbidden or removed (due to unallowed content or request to remove from archive). Return to inarchive.com Samma meddelande får jag på alla länkar jag testat i detta sökresultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det var ju exakt det som jag skrev. Du bevisade själv att din till ämnet ej hörande anklagelse mot mig ("manisk jakt på upprättelse") var felaktig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Oavsett detta så är det ju det faktiska resultatet som är det viktiga. Och det faktiska resultatet visar tydligt att detta verkligen är en sajt vars scam är att ta på allvar redan idag. Citat:
Sedan hade naturligtvis InArchive inte tänkt annat än att denna kopiering skulle fortsätta så länge pressen mot deras olagligheter inte blev för stor. Att kopiera och lägga upp kopior av Sveriges (och Tysklands m fl) webbplatser är inget som görs i en handvändning. InArchive hade precis börjat komma igång på allvar, och med ganska små medel tror jag de kunnat lyfta den redan ansenliga mängden besökare ganska rejält. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det du egentligen vill Bosse? Hur vill du att folk på forumet här ska reagera?
Ta fram högafflarna och storma inarchives serverhallar? Köpa lite tjänster från nån som sitter på botnät o nuka siten? Nä, vill du få igång en diskussion så borde du nog gå en kurs i vett och etikett på internetforum. Du attackerar ju alla som en ilsken grävling när de ifrågasätter dig. Klart som fan att folk ifrågsätter dig när du bombar upp väggar av text och presenterar det som dagens sanning och dessutom titulerar dig som expert inom SEO. Försök med lite ödmjukare approach och sluta citera varenda mening och svara på dem bara för att få in ett mothugg. Det hamnar ur kontext och de långa inläggen blir fullständigt oläsliga. I övrigt vill jag ändå tacka för en väldigt underhållande tråd. Have a nice day ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
|
||||||||
Medlem
|
Tja, kanske det som jag sagt genom hela tråden?
Dvs att diskutera sakfrågan. Precis hur de vill, bara det handlar om InArchive, dvs trådens ämne. Citat:
![]() Citat:
Citat:
Du tycks sälla dig till kategorin som inte förstår att tråden handlar om InArchive, och det är du fri att göra. Men tror inte att du kommer att gå oemotsagd bara för detta. Citat:
Right back at you. ![]() Intressant att du tycker det är ok med oväsentliga kommentarer och personangrepp, men att den som blir påhoppad inte ska ha rätt att försvara sig. Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|