FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Är det någon som har några tips på en serverhall i Göteborg med bra villkor för colocation? Snabba accesstider och mycket bandbredd behövs. Gärna som har bra prissättning... mvh Ed |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi söker detsamma.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Om man omvandlar din fråga, så vill du ha Guldring på fingret, diamanthalsband och promenadkäpp i rent silver, men det får inte kosta mer än kattguld...
Hoppas du förstår min liknelse, det funkar inte. Prova port80.se , dom har hall i göteborg. Bra pris börjar bli lite uttjatat, det är ju individuellt vad man tycker är bra pris, Port80 har realistisk prissättning enligt mig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tipsar som vanligt om Glesys, inte i GBG men hyffsat nära (Falkenberg).
Bra priser, mycket bandbredd / osv. Vill du ha i GBG är det nog som Decibel säger Port80 som gäller. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ports.net?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Vad är bra pris för dig? Och vad är även mycket bandbredd?
Om du vill ha riktigt bra pris på bandbredd bör du komma över 10Mbit i medel, sedan pris baseras sedan mycket på SLA. Folk verkar tro att bandbredd är en sak som inte kostar något, är inte ovanligt att vi får folk som vill ha colo med obg. trafik och tro dom kan få det och inte ens betala 1.000 i månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag har kikat på PRQ
Deras mellanpaket ger ju 100Mbps-port (fullt burstbar) och 1000GB överföring, vi äter idag ca 750 gb / månad, så det skulle ju fungera tills vidare. Växer man ur det så skulle man ju kunna byta upp sig till deras avancerade paket, med 10 gb garanterad bandbredd. Är det någon som har erfarenhet av dom innan? Kommentarer/förslag på andra? Jag skulle dock föredragit att ha servrarna här i Göteborg, men det är ju inte det viktigaste. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack för svaren!
jag tror att 256kbps duger fint för oss, jag vet inte vad det motsvarar i månatlig överföring idag klarar vi oss nätt och jämnt på 15gb/månad men det ökar stadigt...så man vill inte sitta med en lösning där några extra gb i månaden skulle innebär stora kostnader. 3-500kr i månaden känns som en rimlig kostnad för en lösning som vi kan växa i. men OK, tipsen är alltså port80 och Glesys (ej i gbg dock). något mer? mvh ed |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||