FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Japp, tråden gäller alltså serverhallar i GBG. Vi vill ha detta eftersom det är vår första colocationserver som vi skall sätta upp. Vi är båda två Windowssnubbar och eftersom det är en linuxserver med Apache vi vill köra så antar jag att vi kommer att stöta på en del trubbel vid installation. Annars låter PRQ fantastiskt bra men det ligger ju tyvärr i ilstockholmo. Så, inga mer tips om bra serverhallar i GBG med nämnda krav?
Det verkar ju finnas gott om kunnigt folk här så jag passar på att skapa en ny tråd angående guide för att sätta upp en webbserver med linux/apache/mysql/php! Mvh Ed |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är ingen som vet om det finns något "webbhotell" som hyr ett helt skåp hos port80 i Göteborg och som de i sin tur hyr ut enskilda u’s.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Räknas detta som reklam? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I Göteborg kan du ju köpa plats i Göteborg Energis hall där i princip alla större bandbreddsleverantörer finns och sedan fixa bandbredd på lämpligt håll själv. Nackdelen är att du har två olika parter att teckna avtal med, samt att du måste ha egen switch (och router, beroende på konfigurationen).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Att ha en colo i en hall innebär inte att man kan "springa" där fritt hur som helst. Som kund i ett rack innebär inte att man får komma in och fixa hur som helst hos dom stora aktörerna. Det finns ju banker, stora stora webbsidor, kommuner osv som är kunder. Jag är övertygad om att ovanstående gäller alla seriösa datahallar. Och iom det att du i längden tjänar på att välja efter service i stället för geografisk placering i landet. Jag är övertygad att du kommer bli nöjd även om servern är i sthlm. Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns ju lite olika varianter för hur säkerheten hanteras - alla som köper co-lo har tillgång (exempel: GBG Energi, telestationer(!!)), alltid eskorterad access (diverse), oeskorterad access för pålitliga/kända kunder (Port80 m.fl.) etc. Största problemet med förstnämnda är väl först och främst risk att man har ur andras kablar och dyl., men jag har inte hört om några katastrofer hos vare sig GbgE eller Skanova.
Det är ju en avvägning man får göra själv, helt enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|