FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Förväntar du dig ett jobb utan att specificera i detalj vilka färdigheter du besitter, referenser eller ett CV? ..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det jag vill veta är om det finns någon som söker en webbutvecklare. Jag lägger inte ut mitt CV publikt nej...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns massvis med webbutvecklarjobb (http://www.arbetsformedlingen.se/4.3...webbutvecklare), men som sagt du måste specificera dig mer för att någon ska intressera sig. CV är det första som arbetsgivare tittar på. Jag ratar en ansökande direkt om jag inte får ett CV, så lägg ut ett cv så kommer du säkerligen få svar. Inte så att du lägger ut hela ditt liv med bilder eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lägg upp ditt CV på monster så kommer du att bli nedring av rekryterare om du har en profil som är det minsta intressant
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, det kan ja prova med om du nu säger att nån kommer se mitt CV
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Registrera dig på www.itjobb.se eller sök jobb där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
frecka: Jag tror tyvärr det är väldigt svårt att hitta ett vettigt sommarjobb som webbutvecklare. Det beror på flera saker. Den främsta anledningen är nog att det oftast tar mellan en och tre månader innan man börjar bli produktiv som webbutvecklare i en ny tjänst. Speciellt om man är junior och det är det första jobbet man har inom branschen. Tiden blir såklart kortare om det är enkla system som den anställde redan känner till som t.ex. wordpress, men det tar ändå tid att växa in i sitt första jobb och lära sig alla processerna.
Därtill är det ganska svårt att hitta duktiga, men framför rätt(som passar till både uppgifterna och till organisationen), webbutvecklare så jag tror inte man gärna drar igång en rekryteringsprocess för att hitta en sommarjobbare. Undantaget är ju givetvis om du kan få in en fot via kontakter. Jag tror därför att det bästa för dig är att skaffa f-skatt och försöka hitta frilansjobb inom webbutveckling. Då är trösklarna mycket lägre, men du bör helst ha lite kontakter som kan förmedla de första jobbet om du inte är duktig på att sälja in dig själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Din CV är ditt ansikte utåt och måste visa dig från din bästa sida. Utan Cv kommer inte någon vare sig arbetsgivare eller uppdragsgivare visa något som helst intresse, de vet ju ingenting om dig. Det är svårt nog för de som har superfina Cv att få jobb så om du vägrar visa din CV så är det helt kört för dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du inte redan gjort det, skapa en profil på LinkedIn och hänvisa till den. Där fyller du i alla uppgifter, dvs tidigare arbetsgivare, utbildningar etc.
Allt blir så mycket lättare, som tidigare skrivits, om du gör din CV tillgänglig. Har själv erfarenhet av att jag lagt ut mitt CV publikt och fått spontanförslag från hugade arbetsgivare. Var öppen, det tjänar du på. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|