Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tjänst - Nyhetsbrev

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-30, 20:12 #11
hobbywebs avatar
hobbyweb hobbyweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Medlem
hobbywebs avatar

Är på gång att testa MailChimp.
Har en kampanj på gång som jag vill maila till ett antal kunder som jag varit i kontakt med för ca 5 år sen - MEN dom har inte anmält sig på min "lista". Hur gör man detta snyggast - så att det inte blir "spam" av det?
Mailar man dom ett snyggt "vanligt" mail m kampanjen och har med en länk där man ber dom anmäla sig till nyhetsbrevet eller vad har ni för förslag?
hobbyweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-30, 21:34 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyweb Visa inlägg
Är på gång att testa MailChimp.
Har en kampanj på gång som jag vill maila till ett antal kunder som jag varit i kontakt med för ca 5 år sen - MEN dom har inte anmält sig på min "lista". Hur gör man detta snyggast - så att det inte blir "spam" av det?
Mailar man dom ett snyggt "vanligt" mail m kampanjen och har med en länk där man ber dom anmäla sig till nyhetsbrevet eller vad har ni för förslag?
Det beror på om det rör sig om femtio eller femtiotusen kunder som du vill maila. Rör det sig bara om exempelvis ett 50-tal kunder, så hade jag skickat det som vanligt mail med dold "cc" och en uppmaning om att helt enkelt svara "nej tack" på mailet, i det fall att mottagaren absolut inte vill ha fler erbjudanden från dig.

Är det ett större antal kunder du vill maila, så bör du förmodligen använda någon av de tjänster som finns för ändamålet.

Hur man bör hantera mailutskick, beror helt och hållet på antalet mottagare och med vilken frekvens man vill skicka mailen. Information som du tyvärr utelämnar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-30, 21:50 #13
hobbywebs avatar
Medlem

Medlem
hobbywebs avatar

Ja, i nuläget rör det väl sig om mellan 100-200 "gamla" kunder - vissa av dom har jag gjort "affärer" med tidigare - andra bara mailat.
Men tanken e ju att koma upp i 500-1000 mottagare.
hobbyweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017