FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Nu står det i och för sig inte att de slår av och på denna fördröjning i systemet just vid kontrollerna eller om de alltid är fördröjda något, men jag gissar det skulle bli ett ramaskri om detta skedde vid varje kontroll och att alla resenärer drabbades... När jag använder kollektivtrafiken så köper jag sekunden innan jag kliver på och det har aldrig varit ett problem hittills och jag gissar väldigt många gör likadant. Då borde just kontrolldagarna vara ganska trista resdagar för samtliga i regionen...
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du ska beställa biljetten innan för att kunna visa upp den vid ombordstigning. Personligen har jag full förståelse för att man inte skickar sitt sms innan man faktiskt sett bussen. Hur kul är det att köpa en biljett till en buss som inte kommer - även om bussarna oftast kommer som de ska.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dessa kontrollanter är ena obehagliga typer som missbrukar sin informella makt. Jag har blivit kontrollerad 2 eller max 3 gånger i Uppsala. Ena gången så blev jag felaktigt anklagad för att inte ha betalat. Lyckligtvis är jag relativt duktig på att argumentera och lyckades överbevisa kontrollanten, lyckligtvis i singularis. Men i en sådan situation med flera stycken våldsamma vakter så är det ju omöjligt att hävda sin rätt.
Det vore intressant om resenärerna försökte lyfta bort dessa vakter och hålla fast dem. Skulle det vara lagligt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-21 klockan 13:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Dessutom så säger jag att de enligt mig är obehagliga typer. Denna benämning förstår jag faktiskt inte hur du kan motsätta dig. Min subjektiva bedömning av dem har ju faktiskt inte den allvetande tartareandesire någon aning om ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-21 klockan 13:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Läser man den artikel så skriver ju dom att dom gör ett brott rakt av.
"Kontrollerna går till så att fordonen stoppas vid en särskilt utvald hållplats och ingen tillåts gå av." Dom har ju inge rätt att hindra folk att gå av på vald hållplats, man skulle ju hellre brutit nacken av fanskapet till kontrollant om man hade planerat gå av på den hållplatsen. Bedrägligt beteende kan dom aldrig ens hävda, för dom kan aldrig veta om du har betalt eller inte för finns inget lagstöd som tvingar någon att behöva visa upp biljett. I princip kan du själv använda envarsgripande på kontrollanterna för dom gör sig skyldig till olaga frihetsberövande. Så hävdar utan problem att man kan kalla hela gruppen kontrollanter för grovt kriminella som dagligen utför grova brott. För principen är att deras agerande är utan lagstöd och dom begår brott, enda dom kan göra lagligt är dom som frivilligt visar upp en biljett. Övriga kan dom inte röra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....t-mot-overvald
Tydligen en liten demonstration idag mot Västtrafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Tja.. Om man får sitt kvitto efter nån sekund eller minut är det kanske inte så många som reflekterar över.
SMS-biljetter är ju för de som reser sällan. Reser man ofta har man laddat VT-kort eller periodkort. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|