FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I inlägg #5 förtydligar TS att det inte är mottagaren som har beställt, utan att någon annan har beställt i mottagarens namn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Rubriken är helt korrekt. Det är formuleringen som kanske är fel. Det är alltså ett bedrägeri! Bedrägaren har heller inte hämtat ut paketet, så det är tekniskt sett en outhämtad leverans också! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Seapelle det är ett rätt bra sätt att gå i konkurs o aldrig få en kund igen. Skulle kunna köra det imorrn. Tar du supporten åt mig? "jag fick inga varor men ett brev om att jag skulle få varor. Vad FAN pysslar ni med?????"
![]() Näe låt nån annan ta risken åt er. Kör klarna eller svea, skicka spårbart när det är dyrt och skicka bara till folkbokförd adress. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har förhållandevis många busbeställningar pga att vi säljer en del "pinsamma" produkter. Det är tråkigt. Men efter att ha vänt och vridit på det i åtta år, så har jag kommit fram till att det mest kostnadseffektiva sättet att hantera det på, är att göra ingenting. Vi makulerar helt enkelt ordern i sin helhet och tar kostnaderna. Ibland gör personen, i vars namn busbeställningen utfördes, en polisanmälan. Varpå det ibland ringer en trött polis till mig och ber om beställarens IP-nr.
Men det beror så klart på vad man säljer. Hade jag levererat ett hundratusen long ton tungt hangarfartyg till Kina - bara för att inse att det var en busbeställning, så hade jag förmodligen lagt lite tid på att få ersättning från mitt factoringbolag (Klarna) och betraktat det som bedrägeri och inte som bus. Jag skulle säga att det inte så mycket är varuvärdet, utan vikten (och därmed fraktkostnaden) som avgör hur stort problem busbeställningar utgör. I de flesta fall, så är mitt råd att inte göra någonting. Så "sparar" i alla fall vi mest pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Till Dan: Jag ser att ni endast skickar med DHL servicepoint numera, hur upplever ni det? Varför kör ni ej på varubrev? Själv hade vi jättemycket problem med outlösta försändelser p.g.a. felavisering. Aviseringen skickades i många fall till oss istället för kunden. Förklarade problemet till dem och då sa de att det ej var möjligt och att allting var automatiserat och ett sådant misstag inte var möjligt. Jag förklarade sedan att jag höll i 20 aviseringar som bevisar motsatsen. Det var dock säkert något problem med just vårt dhl konto. Ont: Vi kommer fortsätta som vi gör och strunta i dessa administrativa kostnader. Det är nog det mest kostnadseffektiva för oss då vi inte har mycket tid över. Senast redigerad av Lancelot den 2012-04-25 klockan 19:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vi skickar varubrev. Lägg nått lätt i varukorgen så ser du det.
Vi testar dhl denna veckan ut sen testar vi schenker 2 veckor. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har jag själv aldrig sysslat med e-handel men täcker inga försäkringar dessa kostnader?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|