Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ni som använder CityNetwork

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-17, 20:17 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Alla stora webbhotell erbjuder såväl Linux som Windows.
Sanning med modifikation, det största hotellet one.com har ju inte windows och sedan har du oderland men det finns fler
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-20, 12:22 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Sanning med modifikation, det största hotellet one.com har ju inte windows och sedan har du oderland men det finns fler
One.com är väl snarare ett motell eller vandrarhem Men okej då, det finns några undantag. Loopia, Binero och City Network erbjuder dock alla bägge varianterna.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-20 klockan 12:28
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-17, 21:29 #3
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Har precis skaffat konto hos City och är väldigt nöjd, är så skönt att ha en fungerande kontrollpanel istället för hos tidigare webhotellet!
Piraten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-20, 12:09 #4
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Mycket flitig postare

Liten FYI.

Har ännu inte hört något från Citynetwork angående laddningstiderna.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-20, 13:25 #5
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Spajk - tack för påminnelsen. Det är inte glömt. Jag måste dock ha tillgång till en tekniker för det och då vi har haft längre svarstider i supporten har vi prioriterat det. Men svar kommer - lovar. Kan säga att jag är lika nyfiken som du. ;-)

På tal om det (och för att dela med av oss av något som kanske kan vara intressant för andra) så har ju Anders en bra benchmarksida som jag själv har följt lite. http://www.webhosting-benchmark.com/rank Vi är ju alla lite tävlingsinriktade så en efter en har gått från höga värden ner till halverade värden eller bättre (med ett fåtal undantag). Ja - kanske med undantag av just oss på City för även om det är ett snäpp bättre så harvar vi runt samma siffror mest hela tiden. :-)

Jag kontaktade Anders och var öppen med att jag skulle vilja lägga honom på en SSD disk så både han och vi kan se hur det förändrar värdena (alla våra SQL servrar går till SSD nu). Jag blev minst sagt förvånad när jag såg att det gjorde absolut ingenting i testet. Kunderna som har fått SSD istället för vanlig är jätteglada och ser stora reella förbättringar (inte konstigt kan man tycka - våra diskar där är flera flera multiplar snabbare och i de flesta databasdrivna projekt ger det effekt. Jag fick dock lite utläggningar om varför det inte gav någonting i testet - från ett par tekniker (för jag är förbluffad själv). Någonstans när jag får tid skall jag försöka summera lite dessa svar. Det handlar lite om att testet mäter mer latency än prestanda i tex hur snabbt SQL servern serverar svaren. Skall se om vi kan köra en tråd om det framöver så att Anders får än mer feedback och kan förbättra ännu mer.

Bara för att vara öppen med svaret till Nerix också (vi löste det med privata mail). Han hade flyttats precis som han sa och åkte på nertid på en nod som för ett par eftermiddagar sedan hade några diskar som gick sönder som i sin tur tog ner prestandan tillräckligt för att vissa VM:ar sackade till stopp. Vi har löst det och jag hoppas Nerix kommer vara mycket nöjd framöver.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-21, 17:31 #6
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Jag kontaktade Anders och var öppen med att jag skulle vilja lägga honom på en SSD disk så både han och vi kan se hur det förändrar värdena (alla våra SQL servrar går till SSD nu). Jag blev minst sagt förvånad när jag såg att det gjorde absolut ingenting i testet. Kunderna som har fått SSD istället för vanlig är jätteglada och ser stora reella förbättringar (inte konstigt kan man tycka - våra diskar där är flera flera multiplar snabbare och i de flesta databasdrivna projekt ger det effekt. Jag fick dock lite utläggningar om varför det inte gav någonting i testet - från ett par tekniker (för jag är förbluffad själv). Någonstans när jag får tid skall jag försöka summera lite dessa svar. Det handlar lite om att testet mäter mer latency än prestanda i tex hur snabbt SQL servern serverar svaren. Skall se om vi kan köra en tråd om det framöver så att Anders får än mer feedback och kan förbättra ännu mer.
Ja testet är lite konstigt utformat. T ex "compile" som blir helt jämförelselös då man inte får någon nytta av opcode caches som alla vettiga hotell använder. Eller write file som faktiskt inte mäter diskprestanda utan mest bara latency osv. Även sammansättningen blir väldigt skum när t ex 1000 diskwrites blir lika viktiga som 1000 sql-frågor. Det finns ingen som helst likhet med en vanlig webbapplikation. Bättre hade varit att försöka skapa en isolerad exempel-applikation med normal andel av de krävande operationerna och exekvera hela denna utifrån 1000 gånger. Inget som hindrar att man detaljmäter delarna där heller.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-23, 23:10 #7
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Såg ni någon skillnad i resultatet, för jag kan tänka mig att siffror som "Search" och "Search no Index" borde bli bättre med SSD diskar.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-20, 13:29 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Strålande!

Jag håller mig i tyglarna och väntar.

Stort tack för update.

Edit**
Om man kollar grafen så är webbdo bäst(?) och de ligger ju på SSD-hdds? Så något måste det ju göra.

Senast redigerad av spajk den 2012-04-20 klockan 13:32
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-20, 13:53 #9
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Efter ett par dagar så tycker jag det fungerar bra, förutom som sagt laddningstiderna. En optimerad ebutik skall inte ta 6 sec att ladda. Annars har jag inget att anmärka på
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-21, 15:40 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Spajk - Det är många som är snabbare än oss i testet. En majoritet av webbhotellen kör med singelmaskiner för sina kunder. Dessa är normala servrar som har diskarna kopplat direkt i anslutning till servern. Vi jobbar med en lösning som sprider ut lasten över väldigt många maskiner och som alla har tillgång till ett antal centraliserade storage-noder. Vi kommer alltid ha en högre "latency" jämfört med de som kör singelmaskiner och inte kör med centraliserad storage.

Vi ser dock enorma fördelar med att köra som vi kör då en webbplats kan ligga på 20 olika webbservrar och klustras och lastbalanseras. Det ger vissa möjligheter generellt. Vi har en del jobb kvar dock för att få den perfekt. ;-)

inpbox - skulle jag kunna få en URL och titta på den. Vi ger 256 mb minne för processer så det är relativt få applikationer som inte snurrar på med mer än godkänd prestanda. Är den väl optimerad som du säger så skall det självklart inte ta 6 sekunder.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017