FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hittils nämnda organisationer
Rädda barnen Dövas riksförbund Astrid lindgrens barnsjukhus ActionAid "Trafficking" Star for life Fler förslag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
JAg tycker också att man ska ge pengarna till någon/något som inte tar tar ut massa pengar till löner, marknadsföring etc etc. För varje skänkt 100-lapp vill man ju att så stor procent som möjligt ska hamna på rätt ställe.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
knullis: Det var någon som nämnde barncancerfonden förut, ett förslag som jag också är beredd att stå bakom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Skänker personligen hellre pengar direkt till WWF och Unicef vilket jag redan gör och planerar att fortsätta med. Tillåter Adsense denna typ av verksamhet? Har för mig att något liknande var uppe för diskussion vid ett tidigare tillfälle. OM idén blir verklighet så måste det nog tydligt regleras att inga utlänkar får förekomma på sajten så att den inte används i SEO-syfte.
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker det låter toppen , går det bra om jag och några kompisar hjälper till? vi är dock under 18?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är gärna med och sponsrar med pengar....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är viktigt att insamlade medel verkligen når fram; många av de större organisationerna har administrativa kostnader motsvarande 50% vilket känns helt fel. Personligen tycker jag inte att någon av de nämnda organisationerna känns helt klockren, men jag har inga vettiga förslag att komma med. Någon form av mindre banner i stil med "stöd..."
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur skall insamlingen ske? Bara genom länkar till olika organisationer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
TS menade (om jag inte fått allt bakom foten) att vi skapar en MFA eller "informationssida" där vi lägger adsense på. Webmasters länkar därefter på vissa söktermer vilket skapar en seo-effekt och vi klättrar på Google för att kunna få fler besökare och fler klick.
Sidan i sig behöver utlänkar, både till webbhostingbolaget som hjälper oss med server och möjligtvis IIS om de skänker oss en domän. Förutom dessa så ska det ju finnas länk till den org. vi väljer att stödja. Vi kommer även att ha en sida där vi presenterar oss som står bakom sidan. Sidan ligger sen och tickar på, genererar klick för att senare ta emot utbetalningen och skicka den till en organisation vi stödjer. Detta gör att vi inte behöver lätta på egen ficka utan vi bidrar med vår kunskap, länkkraft. Det kan vara så att vi behöver 2 stycken sidor. 1) MFA 1) Om org. "Webbidraget.se" t ex. På Webbidraget.se kan vi ha någon form av räknare som visar hur mycket vi dragit in, info om oss, info om den org. vi stödjer. Senast redigerad av spajk den 2012-04-11 klockan 07:33 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|