FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Relaterad artikel: http://www.e24.se/pengar/din-ekonomi...tt_1977541.e24 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Ja, så har jag fattat det och så gör de arbetsgivare jag har jobbat åt genom åren. Så gör även jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I skatteverkets broschyr Kontrolluppgifter - lön, förmåner m.m. SKV 304
http://www.skatteverket.se/download/...33svartvit.pdf står det på sidan 5 "Olika beloppsgränser Du ska lämna kontrolluppgift om det sammanlagda värdet av ersättningar och förmåner till en person är 100 kr eller mer för hela året. Undantag: Beloppsgränsen är 1 000 kr om utbetalaren är en fysisk person eller ett dödsbo och ersättningen inte är en utgift i näringsverksamhet som bedrivs av utbetalaren. Om du har dragit skatt på ersättningen ska du lämna kontrolluppgift oavsett hur stor ersättningen är." Så för företag gäller fortfarande 100 kr. Gäller även enskilda firmor eftersom utbetalningen "är en utgift i näringsverksamhet" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, tack för svaren!
Jag kommer inte betala ut något om beloppet inte överstiger 500kr, vilket innebär att jag kommer behöva fixa kontrolluppgifter och betala ut lön precis som en vanlig arbetsgivare. Jag har ju alla uppgifter digitalt så jag kan skriva system som skapar PDF:er, utbetalningskvitton osv som nu kan behövas. Alla affiliatenätverk lyckas ju betala ut till privatpersoner så jag antar att det fortfarande är görbart även om det är krångligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |