Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

DatingFactory

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-14, 10:46 #121
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Jag beklagar detta har ingen befogenhet att kolla payouts
Men har vidarebefodrat detta uppåt o tänkte de är löst . Jag mailar om ditt ärende igen de kommer att lösa sig men just nu är hela datingfactory på mässor i spanien prag osv så lite långsammare respons . Långsamma svar hos oss på . Se handlar om kötider arbetar av alla supportärenden en efter en och ingen glöms bort
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-14, 14:24 #122
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Hur lyckas ni egentligen? Jag har känt till datingfactory i över två år, långt innan alla här i Sverige började syssla med det och innan den Svenska avdelningen öppnade, men jag kan säga att jag har aldrig varit i närheten av att lyckas så bra som många av er verkar ha gjort.

Man läser ju titt som tätt om folk som har sidor som drar in över 20 000 i månaden, och även över 30 000 i vissa fall. Vissa personer verkar inte heller ha några speciella förkunskaper, men ändå lyckas de så bra.

Vad är det ni gör egentligen? Jag har full förståelse för att jag inte kommer få den frågan besvarad, för ingen vill dela med sig av värdefulla tips. Men jag har försökt med Adwords, SEO och marknadsföring på andra sidor. Ingenting fungerar. Tilläggas kan att jag inte lyckats så dåligt med SEO som man kanske tror, utan sidan jag jobbat med den senaste tiden ligger inom topp 8 för ett attraktivt sökord.

Det känns dock som att det i efterhand har varit bortkastade pengar som jag lagt på SEO. Det verkar som andra personer har andra knep, som inte innefattar SEO.

Visst, man kan skapa ett stort nätverk av bloggar och driva trafik dit, precis som Knullis. Men det måste väl finnas andra sätt också? För dessa bloggar måste ju också rankas upp i serpen för att vara till någon nytta.

Det är bara tråkigt att jag liksom har kämpat och kämpat i olika omgångar med olika sidor och mest av allt med den senaste, som jag lagt ner otroligt mycket arbete med. Det räcker dock inte hela vägen..

/ Förvirrad DF-användare
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-14, 15:51 #123
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Först och främst så ska du nog inte lita på att alla som berättar om sina framgångar inte har något med DF att göra Sedan så ska man inte heller lita på att de personer som berättar om sina framgångar verkligen är framgångsrika Det är dessutom en övermättad bransch vid det här laget och den enda som tjänar något på alla små som hoppar in för sent är DF själva.
Oläst 2012-09-14, 16:08 #124
tap1ons avatar
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem
tap1ons avatar

Reg.datum: Aug 2009
30k i månaden låter inte speciellt mycket. Folk tjänar betydligt mycket bättre men oftast är det dem som snackar minst som tjänar bäst.

Kolla över vart dina flaskhalsar är. Får du ingen trafik? Fixa trafik genom SEO eller genom att köpa. Får du trafik till sidan men de konverterar inte till medlemmar? Fixa till dina landningssidor för att öka konverteringen. Får du trafik och medlemmar men inga som betalar? Jobba hårdare med mailutskick och driv trafik på så vis att besökaren förstår att det kostar att bli medlem.
tap1on är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-14, 16:50 #125
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Först och främst så ska du nog inte lita på att alla som berättar om sina framgångar inte har något med DF att göra Sedan så ska man inte heller lita på att de personer som berättar om sina framgångar verkligen är framgångsrika Det är dessutom en övermättad bransch vid det här laget och den enda som tjänar något på alla små som hoppar in för sent är DF själva.
Det är inte riktigt sant, jag vet att flera verkliga personer tjänar otroligt mycket på sina DF-sidor och jag tror inte Knullis är i behov av att iscensätta framgångsrika personer/sidor, när han själv driver ett jätteframgångsrikt nätverk av egna sidor.

Jag har ju dessutom tjänat en hel del själv, men långt ifrån lika mycket som andra som verkligen har lyckats, så jag vet vad det finns att hämta.
Oläst 2012-09-14, 17:44 #126
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Vad tartar säger om datingfactory och allt om mättad marknad kan folk genast glömma . Tartar varför delta ens i denna diskussion när du inget om det verkar veta samt att du haft en väldigt negativ inställning mot datingfactory från början . Dakota läste du tex mitt senaste blogginlägg på datingfactory.se bloggen hur jag exakt visar hur jag ökat konvertering till 3ggr så mycket med några enkla ändringar ? Vill du ta ett samtal med mig på skype kommande vecka så kan jag dela med mig av mina stats till dig och visa att det går att göra pengar på df, och jag finns här för att dela med mig av tips gratis hur du ökar inkomsterna och drar in rätt typ av trafik . Pm mig din skype. Msn eller gtalk
Oläst 2012-09-14, 17:54 #127
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Samt tartar : df tjänar 35% den som har kontot tjänar 65% på båda nya och återkommande betalningar . Hur kalkylerar du det till att det endast är df som tjänar pengar ? Tjänar inte han som startar sin sida nåt tjänar inte df något heller . Kan säga att i sverige finns det redan ett flertal personer som drar in mellan 40-80.000 kr mån på detta . Det går med hårt arbete - mina guider på bloggen är en bra bit på vägen för dem som vill ta sig dit . Detta med mättad marknad. Kan tala om att för de allra flesta som har df sidor i sverige ökar vinsten med 10% minst varje månad och det är inget tecken på mättad marknad .
Oläst 2012-09-14, 18:06 #128
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Det vore grymt Knullis, har skickat ett Pm!
Oläst 2012-09-14, 21:58 #129
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Samt tartar : df tjänar 35% den som har kontot tjänar 65% på båda nya och återkommande betalningar . Hur kalkylerar du det till att det endast är df som tjänar pengar ? Tjänar inte han som startar sin sida nåt tjänar inte df något heller . Kan säga att i sverige finns det redan ett flertal personer som drar in mellan 40-80.000 kr mån på detta . Det går med hårt arbete - mina guider på bloggen är en bra bit på vägen för dem som vill ta sig dit . Detta med mättad marknad. Kan tala om att för de allra flesta som har df sidor i sverige ökar vinsten med 10% minst varje månad och det är inget tecken på mättad marknad .
Det finns de som drar in mer än så på att handla med skrot också, det innebär inte att de flesta lyckas om de börjar med detta... Det är självklart lätt att hävda vilka siffror som helst utan att visa upp några bevis Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.

Vad jag menade med att småsajterna inte tjänar några pengar handlade inte om provision eller dylikt utan att bolaget tjänar lika mycket på 1000 småsajter med 5 kunder vardera som en större med 5000 kunder. Lyckas man inte något vidare så är det för det mesta bättre att satsa på något annat än att harva vidare med något som inte fungerar, antingen på grund av att det knappast går att erbjuda något unikt gentemot konkurrenterna (vilket är ganska typiskt för white label-system), för att marknaden saknas eller för att man helt enkelt inte är bra på det man gör. Det gäller oavsett om det är dating eller mobilspel. Man måste som företagare se till lönsamheten framför allt.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-14 klockan 22:05
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-14, 22:28 #130
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det finns de som drar in mer än så på att handla med skrot också, det innebär inte att de flesta lyckas om de börjar med detta... Det är självklart lätt att hävda vilka siffror som helst utan att visa upp några bevis Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.
Jag kan som oberoende tredje part intyga vad Knullis säger. 30K/månaden är f.ö lite pengar i jämförelse med resten av affiliatevärlden, så jag förstår inte varför du finner detta orimligt.

Vad beträffar cheferna tror jag inte du pratat med en enda av dem, och jag tror heller inte att du känner till deras arbetsförhållanden; Tanya Fathers, den "importerade chefen", var frun till World Dating Partners ägare, och skapade sedan DatingFactory. Det har alltså ingenting med 'importerad arbetskraft' att göra - att du gör sådana antaganden utan att ha substans/bevis är rent ut sagt sjukt.

Citat:
Vad jag menade med att småsajterna inte tjänar några pengar handlade inte om provision eller dylikt utan att bolaget tjänar lika mycket på 1000 småsajter med 5 kunder vardera som en större med 5000 kunder. Lyckas man inte något vidare så är det för det mesta bättre att satsa på något annat än att harva vidare med något som inte fungerar, antingen på grund av att det knappast går att erbjuda något unikt gentemot konkurrenterna (vilket är ganska typiskt för white label-system), för att marknaden saknas eller för att man helt enkelt inte är bra på det man gör. Det gäller oavsett om det är dating eller mobilspel. Man måste som företagare se till lönsamheten framför allt.
De tjänar mer på en stor sida med 5000 kunder eftersom de administrativa kostnaderna är mycket lägre.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017