Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Att vi inte inför ett lösenordsskydd till nuvarande statistiklösning, som vi avser att fasa ut, beror på en systemteknisk begränsning i kombination med att vi inte vill skapa förvirring och missnöje bland de kunder som använder sin statistik aktivt idag.
Vår målsättning är att introducera en ny och förbättrad statistiklösning, som redan från början inkluderar ett lösenordsskydd. Till dess att vi är i mål så har vi vidtagit åtgärder för att begränsa åtkomsten till nuvarande statistik, enligt tidigare svar från mig.
|
Ett betydligt bättre svar som förmodligen stämmer bättre med verkligheten

Däremot är det fortfarande en dålig "lösning". Nu skapar ni missnöje bland de kunder som ser kundintegritet som något självklart. Ni hade enkelt kunnat undvika förvirring och missnöje bland de uppenbarligen viktigare kunder som av någon anledning vill ha publik statistik genom att bara låta deras statistik vara fortsatt publik. Inser ni eller era kunder verkligen allvaret i problemet tror du? En konkurrent kan nu exempelvis studera kundens reklamkampanj, se vilket resultat denna ger och utifrån dessa data själv besluta sig för om de själva ska göra något liknande. Detta är bara ett sätt som publik statistik kan skada era kunders företagsverksamhet på.
Även jag tycker precis som foks att det är bra att ni tänker fasa ut nuvarande lösning men det har gått ETT ÅR. På den tiden måste man lösa ett sådant allvarligt och akut problem med silvertejp oavsett vad som är planerat framöver. Nu vet man inte om det dröjer ett, två eller tre år innan nästa förändring är aktuell och med denna historik och er inställning hittills så har man heller ingen som helst aning om vad denna förändring kommer att innebära.
Om det inte vore för denna "detalj" så hade ni definitivt varit ett bättre webbhotell än både Loopia, Binero och City Network även om det fortfarande finns en del andra irriterande brister såsom att man inte kan välja databasnamn mer fritt.