FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
tartareandesire, jag förstår att du har en tydlig uppfattning av hur vi arbetar och hur vårt system fungerar, men verkligheten stämmer inte riktigt överens med din uppfattning. Jag håller med om att vi borde ha varit mer pro-aktiva med information om detta till våra kunder, men denna situation är långt ifrån lika tekniskt basal som du vill ge sken av. Om detta hade varit enkelt att åtgärda, då hade det varit löst för länge sedan.
Sedan prioriterar vi givetvis inte främst kosmetiska förändringar av vår kontrollpanel. De senaste åren har hela den bakomliggande motorn skrivits om och anpassats för snabbare och enklare lansering av nya funktioner och tjänster. Vi vill dock inte göra en "kontrollpanel 2.0", så vi går inte ut och slår oss på bröstet om det. Våra riktiga prioriteringar kommer dock att komma våra kunder tillhanda på väldigt tydliga sätt här framöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
"Det är svårt att göra" är ett ganska dåligt svar när det handlar om er grundläggande företagsverksamhet. Ge konkreta förklaringar och svar istället för flytande bortförklaringar som inte betyder något.
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag kan förstå att du inte är nöjd med mina svar, men de är inte avsedda att vara flytande bortförklaringar. Jag har varit så transparent som jag bara kan vara här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ni på FS Data erbjuder en tjänst som rent driftsmässigt klår den starka trion Loopia, Binero och City Network. Därför är det så enormt frustrerande när ni låter sådana här idiotiska beslut drabba företaget bara för att ni vägrar erkänna att ni gjort fel likt en envis femåring.
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan självklart lämna inputs. Du får gärna PMa mig med ett test-konto så lämnar jag gärna synpunkter från min sida. Jag har tyvärr inte kvar något konto, så därför behöver jag ett test-konto för att se i så fall!
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
tartareandesire, det finns en systemteknisk orsak till varför vi inte automatiskt lägger in ett lösenordsskydd i statistiken. För att göra det bästa av denna situation så har vi nu istället uppmanat alla våra kunder att skapa ett eget lösenordsskydd. Samtidigt så indexeras som sagt ingen statistik sedan ett år tillbaka.
Jag har inte påstått att vi är felfria. Inte mig veterligen. Om det har verkat så, då får jag uppriktigt be om ursäkt för det. Ingen är felfri, vi försöker anpassa oss efter de ramar som vi har och vi undersöker som sagt en mer permanent lösning. Avslutningsvis så uppskattar vi verkligen alla kommentarer som kan hjälpa oss att förbättra våra tjänster. Men ja, när det spekuleras rätt så friskt, av personer utan insyn i vår verksamhet, system och infrastruktur, då blir det lite trist. AmoZ, jag återkommer med testkonto till dig så snart vi har fått nuvarande planerade (och rätt omfattande) uppdatering av vår kontrollpanel på plats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kunder kan i kontrollpanelen ställa in lösenordsskydd för sin statistik, jag antar att de får fylla i användarnamn och lösenord de vill använda. Däremot har ni, av en systemteknisk orsak, inte möjlighet att sätta exakt samma lösenordsskydd (med slumpat lösenord) och sedan antingen maila inloggningsuppgifterna till kunden eller hellre be kunden logga in och sätta ett eget lösenord. Är det rätt uppfattat? Vad är i så fall den systemtekniska orsak som gör att era kunder har större kontroll över tjänsterna än ni själva har? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att vi inte inför ett lösenordsskydd till nuvarande statistiklösning, som vi avser att fasa ut, beror på en systemteknisk begränsning i kombination med att vi inte vill skapa förvirring och missnöje bland de kunder som använder sin statistik aktivt idag.
Vår målsättning är att introducera en ny och förbättrad statistiklösning, som redan från början inkluderar ett lösenordsskydd. Till dess att vi är i mål så har vi vidtagit åtgärder för att begränsa åtkomsten till nuvarande statistik, enligt tidigare svar från mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är också bra att ni fasar ut nuvarande statistiklösning. Det är ju högst oroväckande att ni använder en lösning där kunder har mer kontroll än ni har. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|