Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

FS Data-statistik publikt tillgängligt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-28, 13:21 #41
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

tartareandesire, jag förstår att du har en tydlig uppfattning av hur vi arbetar och hur vårt system fungerar, men verkligheten stämmer inte riktigt överens med din uppfattning. Jag håller med om att vi borde ha varit mer pro-aktiva med information om detta till våra kunder, men denna situation är långt ifrån lika tekniskt basal som du vill ge sken av. Om detta hade varit enkelt att åtgärda, då hade det varit löst för länge sedan.

Sedan prioriterar vi givetvis inte främst kosmetiska förändringar av vår kontrollpanel. De senaste åren har hela den bakomliggande motorn skrivits om och anpassats för snabbare och enklare lansering av nya funktioner och tjänster. Vi vill dock inte göra en "kontrollpanel 2.0", så vi går inte ut och slår oss på bröstet om det. Våra riktiga prioriteringar kommer dock att komma våra kunder tillhanda på väldigt tydliga sätt här framöver.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-28, 13:31 #42
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS Visa inlägg
tartareandesire, jag förstår att du har en tydlig uppfattning av hur vi arbetar och hur vårt system fungerar, men verkligheten stämmer inte riktigt överens med din uppfattning. Jag håller med om att vi borde ha varit mer pro-aktiva med information om detta till våra kunder, men denna situation är långt ifrån lika tekniskt basal som du vill ge sken av. Om detta hade varit enkelt att åtgärda, då hade det varit löst för länge sedan.
Du menar då att det lösenordsskydd man som kund kan lägga in på egen hand i kontrollpanelen hanteras manuellt av er support? Förklara annars varför inte denna funktion kan köras direkt när man lägger in en webbplats? Bara att lägga in en förvald kryssruta för lösenordsskyddad statistik innebär en enorm förbättring gentemot nuvarande situation.

"Det är svårt att göra" är ett ganska dåligt svar när det handlar om er grundläggande företagsverksamhet. Ge konkreta förklaringar och svar istället för flytande bortförklaringar som inte betyder något.
Oläst 2013-02-28, 13:47 #43
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Du menar då att det lösenordsskydd man som kund kan lägga in på egen hand i kontrollpanelen hanteras manuellt av er support? Förklara annars varför inte denna funktion kan köras direkt när man lägger in en webbplats? Bara att lägga in en förvald kryssruta för lösenordsskyddad statistik innebär en enorm förbättring gentemot nuvarande situation.
Alls inte. Statistiken skapas automatiskt med nya webbhotellskonton hos oss. Den är dock inte anpassad för ett automatiskt lösenordsskydd och istället för att bara "slänga in" detta för alla kunder så väljer vi att informera och uppmana alla kunder att lösenordsskydda sin statistik.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
"Det är svårt att göra" är ett ganska dåligt svar när det handlar om er grundläggande företagsverksamhet. Ge konkreta förklaringar och svar istället för flytande bortförklaringar som inte betyder något.
Vad är mer konkret än de svar jag redan har gett här? Vi har satt no-index på statistiken & uppmanat alla kunder att lösenordsskydda sin statistik, med en tydlig guide för detta.

Jag kan förstå att du inte är nöjd med mina svar, men de är inte avsedda att vara flytande bortförklaringar. Jag har varit så transparent som jag bara kan vara här.
Oläst 2013-02-28, 14:58 #44
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Alls inte. Statistiken skapas automatiskt med nya webbhotellskonton hos oss. Den är dock inte anpassad för ett automatiskt lösenordsskydd och istället för att bara "slänga in" detta för alla kunder så väljer vi att informera och uppmana alla kunder att lösenordsskydda sin statistik.
Det är fortfarande inget konkret svar på varför det inte går att lägga in lösenordsskydd direkt när det går alldeles utmärkt att göra automatiskt en minut senare för kunden själv? Ni måste ha ett VÄLDIGT märkligt uppbyggt system om detta inte går att lösa. Ni visar fortfarande upp samma extrema ovilja att lösa problemet som för ett år sedan.

Ni på FS Data erbjuder en tjänst som rent driftsmässigt klår den starka trion Loopia, Binero och City Network. Därför är det så enormt frustrerande när ni låter sådana här idiotiska beslut drabba företaget bara för att ni vägrar erkänna att ni gjort fel likt en envis femåring.
Oläst 2013-02-28, 15:45 #45
AmoZ AmoZ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
AmoZ AmoZ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Jag kan självklart lämna inputs. Du får gärna PMa mig med ett test-konto så lämnar jag gärna synpunkter från min sida. Jag har tyvärr inte kvar något konto, så därför behöver jag ett test-konto för att se i så fall!

Citat:
+1 på det. Vi är väldigt intresserade av att höra vad våra kunder tycker om vår kontrollpanel. Alldeles nyligen så uppdaterade vi gränssnittet så det matchar vår hemsida. Vi har även infört en riktig domänhantering (https://fsdata.se/blogg/hantera-era-domaner-hos-oss/) och vi fortsätter att arbeta aktivt med vår kontrollpanel. Bland de saker vi har planerade är bl a ett helt nytt (och mer logiskt/bättre konstruerat) gränssnitt och one click-installerare. Om ni har input här, dra gärna några rader om det till mig på [email protected].
AmoZ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-28, 19:57 #46
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

tartareandesire, det finns en systemteknisk orsak till varför vi inte automatiskt lägger in ett lösenordsskydd i statistiken. För att göra det bästa av denna situation så har vi nu istället uppmanat alla våra kunder att skapa ett eget lösenordsskydd. Samtidigt så indexeras som sagt ingen statistik sedan ett år tillbaka.

Jag har inte påstått att vi är felfria. Inte mig veterligen. Om det har verkat så, då får jag uppriktigt be om ursäkt för det. Ingen är felfri, vi försöker anpassa oss efter de ramar som vi har och vi undersöker som sagt en mer permanent lösning.

Avslutningsvis så uppskattar vi verkligen alla kommentarer som kan hjälpa oss att förbättra våra tjänster. Men ja, när det spekuleras rätt så friskt, av personer utan insyn i vår verksamhet, system och infrastruktur, då blir det lite trist.

AmoZ, jag återkommer med testkonto till dig så snart vi har fått nuvarande planerade (och rätt omfattande) uppdatering av vår kontrollpanel på plats.
Oläst 2013-03-01, 05:46 #47
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Mycket flitig postare

Citat:
tartareandesire, det finns en systemteknisk orsak till varför vi inte automatiskt lägger in ett lösenordsskydd i statistiken. För att göra det bästa av denna situation så har vi nu istället uppmanat alla våra kunder att skapa ett eget lösenordsskydd. Samtidigt så indexeras som sagt ingen statistik sedan ett år tillbaka.

Jag har inte påstått att vi är felfria. Inte mig veterligen. Om det har verkat så, då får jag uppriktigt be om ursäkt för det. Ingen är felfri, vi försöker anpassa oss efter de ramar som vi har och vi undersöker som sagt en mer permanent lösning.
Jag är inte kund hos FS-data så jag vet inte hur er kontrollpanel ser ut, jag kanske har missuppfattat något. Men som jag förstått det hela har ni arbetat i minst ett år på en lösning för att lösenordsskydda kunder statistik, och arbetar fortfarande på att lösa problemet.

Kunder kan i kontrollpanelen ställa in lösenordsskydd för sin statistik, jag antar att de får fylla i användarnamn och lösenord de vill använda. Däremot har ni, av en systemteknisk orsak, inte möjlighet att sätta exakt samma lösenordsskydd (med slumpat lösenord) och sedan antingen maila inloggningsuppgifterna till kunden eller hellre be kunden logga in och sätta ett eget lösenord. Är det rätt uppfattat? Vad är i så fall den systemtekniska orsak som gör att era kunder har större kontroll över tjänsterna än ni själva har?
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-01, 08:21 #48
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av foks Visa inlägg
Jag är inte kund hos FS-data så jag vet inte hur er kontrollpanel ser ut, jag kanske har missuppfattat något. Men som jag förstått det hela har ni arbetat i minst ett år på en lösning för att lösenordsskydda kunder statistik, och arbetar fortfarande på att lösa problemet.
Problemet är att de inte bara vill lägga lösenordsskydd "hur som helst" av någon principiell anledning.

Citat:
Vi ser väldigt allvarligt på detta och vi är angelägna om att hitta en bra lösning så snart som möjligt. Vår statistik är flitigt använd av många äldre kunder, så vi kan inte bara "slänga på ett lösenordsskydd" hur som helst. Det gäller att tänka ett steg längre än så.
Huruvida det för FS Data är en bra lösning att låta det vara eller försöka glömma låter jag dem svara på. De tänker trots allt ett steg längre ...
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-01, 09:42 #49
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Att vi inte inför ett lösenordsskydd till nuvarande statistiklösning, som vi avser att fasa ut, beror på en systemteknisk begränsning i kombination med att vi inte vill skapa förvirring och missnöje bland de kunder som använder sin statistik aktivt idag.

Vår målsättning är att introducera en ny och förbättrad statistiklösning, som redan från början inkluderar ett lösenordsskydd. Till dess att vi är i mål så har vi vidtagit åtgärder för att begränsa åtkomsten till nuvarande statistik, enligt tidigare svar från mig.
Oläst 2013-03-01, 10:36 #50
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Att vi inte inför ett lösenordsskydd till nuvarande statistiklösning, som vi avser att fasa ut, beror på en systemteknisk begränsning i kombination med att vi inte vill skapa förvirring och missnöje bland de kunder som använder sin statistik aktivt idag.
Att ni inte vill skapa förvirring och missnöje är ju mer begripligt, även om man inte nödvändigtvis håller med om att det ska få styra.

Det är också bra att ni fasar ut nuvarande statistiklösning. Det är ju högst oroväckande att ni använder en lösning där kunder har mer kontroll än ni har.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017