Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

OpenCart modul för enbart specifika postnummer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-18, 17:03 #1
afonso afonso är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
afonso afonso är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
Standard OpenCart modul för enbart specifika postnummer

Hej,

Söker kunnig person för en modul alt. inbäddad kod till min OpenCart sida. Som rubriken lyder ska det vara en modul som hanterar ordrar inom enbart specifika postnummer. Följande text förklarar hur det ska gå till:

Så här ska hela processen fungera:

1. När man skapar ett medlemskonto / alt. ska registrerar ett konto när man handlar så ska en kontroll göras på postnumret som ska vara obligatoriskt. Om det matchar databasens postnummer så godkänns medlemskapet och om inte kommer det ett felmeddelande i stil med "Vi levererar inte till detta postnummer"

2. Om man är medlem och handlar men befinner sig hos en kompis och gör leveransen till en alternativ medlemsadress så ska en kontroll göras på liknande sätt. Kontroll av postnummer som även här ska vara obligatoriskt, matchar det inte databasens inlagda postnummer så genereras ett felmeddelande i stil med det ovan.

3. Varje postnummer grupperas och varje grupp har en viss fraktkostnad. När man väl har ett godkänt postnummer och genomför en beställning så ska denna fraktkostnad läggas till automatiskt.

För att sammanfatta det hela så ska inte en leverans vara möjlig att genomföras om man inte har ett godkänt postnummer.

Vi vill även ha en "dotter modul" till denna som ska finnas under en ensam flik som heter "Leveranskarta & Priser" Här ska man kunna skriva in sitt postnummer för att få ut en text om vad leveranskostnaden kommer att bli för detta postnummer samt vilken tid det tar för leverans. (Alla priser, postnummer och tider kommer att förutbestämmas av oss i ett backend system alternativ i en txt fil) Så det är egentligen bara en kontrollsats som behövs här som matchar det inskrivna postnumret mot en databas.

Detta projekt kommer att sättas i rullning omgående och jag har redan fått en pris uppgift på 2000 kr. Då jag inte känner till marknaden och då jag vill ha fler bud än ett så tänkte jag lägga in ett uppdrag här och se vad för offerter jag kan få. Kan ta betalningen antingen som företag eller som privatperson.

Mina kontaktuppgifter är: [email protected]

Mvh Andrée
afonso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017