FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||||||||
|
|||||||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Det är sant att ni får ett högt snittvärde. Men så här ser också loggen ut: Anslutning #1: 1 ms Anslutning #2: 1 ms Anslutning #3: 1 ms Anslutning #4: 3000 ms <---- Anslutning #5: 3 ms Anslutning #6: 1 ms Anslutning #7: 2 ms Anslutning #8: 4 ms Anslutning #9: 1 ms Anslutning #10: 1 ms Det syns inget på grafen för mysql16, men delayerna förekommer även där. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Varför inte börja med att konfigurera/investera i en prototyp plattform. Lägg upp den på webhosting performance och bevaka stabiliteten. Börja flytta över prioriterade kunder när ni uppnåt stabilitet och nöjda resultat. När kunderna är flyttade, formatera om de gamla maskinerna och gör dom samma. Utgå ifrån att det inte ska se ut som maskin 23 åtminstone. http://www.webhosting-performance.co...?provider_id=1 Det kan vara dödstöten att peta på maskiner som kunder redan ligger på om det uppstår problematik. Senast redigerad av njoy den 2012-02-24 klockan 07:09 |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||||
|
|||||||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Men jag vet inte exakt vad dina olika ärenden har handlat om… PM:a mig gärna ärendenummer, så ska jag undersöka. Citat:
Citat:
Dessutom så anser jag att vårt stöd för PHP, Ruby on Rails, Pyhon och Django är bland de bästa, om inte de bästa, i Sverige–speciellt med tanke på att det knappt finns några andra webbhotell som erbjuder alla dessa programmeringsspråk. Det är även ytterst få webbhotell som har stöd för versionshantering i samma utsträckning som vi… Listan över innovationer kan göras rätt lång. Dock hjälper det inte mycket när den grundläggande infrastrukturen och plattform inte fungerar till 100%–vilket är precis det vi arbetar med just nu. Med detta vill jag inte säga att allt är guld och gröna skogar–långt ifrån! Dock har de senaste månaderna varit rejält tråkiga för en stor del av våra kunder, vilket kan lätt få en att tro att det alltid varit så, vilket inte är fallet. FS Data hade inte existerat sedan 1997 i så fall. Senast redigerad av tartareandesire den 2012-02-24 klockan 13:32 Anledning: egenreklam bortredigerad |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Banned
|
Gabor: Snälla, skippa sälj snacket. Ingen här är intresserad av att ni har stöd för PHP, PHP på katalognivå, RoR, Python, Django eller versionshantering.
Det låter bara illa över att du försöker länka till er sida eller försöka försköna över vilka innovationer ni har på er 80tals plattform. Lös problemet och gör kunden nöjd istället för att försöka sälja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och 80-tals plattform? Visst, den har många år på nacken, men större delen av vår plattform är egenutvecklad och har utvecklats aktivt under alla dessa år. Visst, det kanske inte sett fint ut på ytan eftersom gränssnitten för bland annat vår kontrollpanel inte fått den kärlek den har förtjänat, men den bakomliggande tekniken har aldrig varit omodern–om än att den haft sina brister här och var. Vi uppdaterade dock utseendet förra veckan med vad vi kallar för Waff 2.5, inför en större kommande uppgradering som benämns Waff 3.0. (Förlåt, men: du kan läsa mer om det på vår blogg.) Att jag länkar till vår blogg, är för att visa att jag inte bara slänger ur mig tomma ord här, utan att det är något FS Data som helhet står bakom. Senast redigerad av jgabor den 2012-02-24 klockan 12:33 Anledning: Stavfel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Men hur vore det om ni tar och löser problem ordentligt istället för att skapa "mersälj"? Att ni kommer med nya funktioner och polerar era problem skapar snarare irritation än behåller kunderna. Nu vet jag inte hur er statistik ser ut, men behålla kunder vill man väl |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tydligen var inlägget för gammalt för att redigera, så det blev dubbla inlägg istället. Ber om ursäkt för det!
Citat:
EDIT: Jag kan väl tillägga att orsaken till att vi inte uppdaterar vår design särskilt ofta, så är det främst för att FS Data består främst av tekniker där utseendet inte särskilt ofta är jättehögt prioriterat. Men det är något jag försöker ändra lite på, även om tekniken oftast ska stå i fokus. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Medlem
|
Svar till jgabor:
Citat:
Citat:
Citat:
- Du förstår väl hur det ser ut. 8 återöppnade ärenden under 6 månader. Och du ber mig att för 9:e gången göra samma sak som anledningen till 2:a ärendet, att väcka ett gammalt ärende. Samarbeta istället. Jag tycker mig visat mig tillgänglig som en resurs då jag även rapporterat loggar med mätvärden och tidpunkter och den bakomliggande orsaken till problemen istället för att bara "gnälla". Det är gratis felsökning för er belastade avdelning. Dedikera en tekniker som lyssnar och följer upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
jgabor: Hur skulle det vara om du, som insatt i den här forumstråden ledde arbetet för supportärendet? Du blir den som tar hela ärendeansvaret och gör all återkoppling. Jag sänder dig då kundnr och supportnr. Förhoppningsvis leder detta till ett gott avslut av den här tråden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant tråd. Väntar med spänning på FS-datas svar på väl genomtänkt och underbyggd kritik.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|