FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur ska man redovisa Google Adwords i Visma eEkonomi?
Kan någon beskriva exakt hur man ska bokföra en betalning till Google Adwords. Vilket av dessa alternativ ska man välja?: - Köp mot kvitto - Manuell Verifikation - Annat uttag En Google adwords faktura ska bokföras enligt följande: Debit 5900 Reklam och PR Kredit 1920 PlusGiro (Bank) Debit 2645 Ingående moms EU förvärv Kredit 2614 Utgående moms tjänsteförvärv Vad ska man välja för att kunna ange allt dessa på en bokförd händelse? Om man anger manuell verifikation så kan man exempelvis inte ange PlusGiro som Kredit osv. Någon som kan beskriva steg för steg, uppskattas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag sitter faktiskt själv precis och försöker reda ut hur deras eEkonomi-system fungerar. Jag märker att de har så många förenklingar på allt vilket gör att det istället blir massa begränsningar.
Bara en sån sak som att bokföra en bankavgift. Går det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag har kollat med vår support och de säger så här: "När pengar har gått ut från bankkontot, och det är moms med i transaktionen ska du välja ett inköp mot kvitto. Då kan du använda alla konton som du har angivit. Allt som händer på bankkontot bokför du under kassa och bank som nya händelser, om det inte är en kundfaktura eller leverantörsbetalning. Du kan läsa mer här https://www.vismaspcs.se/support/vis...kop-mot-kvitto " Jag hoppas att det hjälper dig. Annars kan du snacka med dem direkt på Tel: 0470-70 62 00 E-post: [email protected] /chris |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad bör jag välja för att bokföra dragningar från Adwords?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Nu är jag fast i Visma eEkonomi. Hur registrerar ni intäkter från annonser osv? Där man inte skapar en faktura? Kan man köra det som en "Övrig insättning" eller vad finns det för alternativ? Mvh Magnus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |