FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Trodde man hade backup på fler ställen en ett, eller hur går det annars för allt om serverhallen skulle brinna upp.
Kanske jag som är lite väl optimitisk ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tanke på att deras så kallade serverhall är i ett k-märkt hus utan riktigt reservkraft med generator så kanske man inte kan förvänta sig att dom är seriösa och har riktig backup ens på datan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
För att ta död på ditt eviga tjat om loopias reservkraft så har jag en kompis inom elbranchen här i stan som för ca ett och ett halvt år sedan hjälpte Loopia att installera "ett stort j***a dieselaggregat" och sedan dess har väl de aldrig varit nere pga strömavbrott. Så du kan nog sluta tjata om det där nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror faktiskt Loopia hade rejäl otur i det här fallet. Sedan är de som sagt var det största webbhotellet och att många kunder drabbas av en sådan här extrem händelse är ju ganska naturligt.
Även om jag har full förståelse för att man som e-handlare blir riktigt frustrerad över situationen och väljer att byta leverantör så är det ju lite samma sak som att avskeda kustbevakningen när det sker ett ovanligt stort oljeutsläpp. Jag är själv väldigt nöjd som kund hos Loopia men jag har inte heller någon viktig e-post där.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ifall några missat så har Loopia lämnat en ny uppdatering på driftbloggen:
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Danielos!
Du har ju självklart rätt i att alla inte bara kan hosta upp en egen installation av mail-server. Men det är väll en då där ett hostingbolag finns till eller? Företag kan erbjuda färdiga mail lösningar till kunderna så att dom inte behöver kunna direkt någonting. Kan garantera dig att det här händer alla delade miljöer. Även om de i de här fallet varit någon form av backup miss så kan även andra faktorer spela in i delade miljöer. En server med flera 1000 användare, Behövs bara att en av dem gör något dumt med sitt konto och att alla drabbas på ett och samma bräde. Jag kan tycka att dagens webbhotell är helt enkelt för billiga för att jag ska tycka det vara rimligt. Det kan drabba ett webbhotell med 200 kunder som ett på ett flertal 100.000 +. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|