Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


loopias mail har stora problem

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-07, 16:38 #1
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Med tanke på hur många som ringt så är det inte så konstigt att inte alla kommer fram. En rubrik i sann Aftonbladet-anda Det är ju inte så att Loopia försöker mörka det här, det kan de omöjligt göra. De försöker lösa problemet så snabbt som möjligt, att sätta all personal på att svara i telefon hjälper knappast någon

Vore intressant att veta exakt vad som hänt. Det här lär tyvärr kosta Loopia mycket pengar och många kunder har jag en känsla av...
Jag hann tyvärr inte svara när journalisten ringde så jag får ta på mig rubriksättningen. Annars fortsätter vi att svara via våra vanliga kanaler. Telefonen och driftbloggen.se är dock väldigt hårt belastade vilket gör att det är svårt att komma fram.
Vi har därför lagt till www.facebook.com/loopia som ytterligare en kanal för detta.
Gällande e-posten så fortsätter vi att jobba för fullt med den del vi lokaliserat felet till. I dagsläget kan vi dock inte säga när det kommer vara löst.
/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 15:45 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor Visa inlägg
Enligt artiklarna på IDG så har de slutat svara i telefon. "Locket på" tror jag rubriken var på artikeln.
Och om IDG skriver att tomten finns och att elefanter är rosa så stämmer det?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 16:52 #3
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Kan ansluta nu men inkorgen är tom, blir spännande detta. Får hoppas att den inte är tom på riktigt.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 17:05 #4
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Kan ansluta nu men inkorgen är tom, blir spännande detta. Får hoppas att den inte är tom på riktigt.
Det "roliga" i en av våra e-handel är att kunderna inte kan få kvitton på köpen, kom på det förens nu. Har fått sjukt mycket klagomål på telefonen.
Hur svårt ska det vara att fixa? Vad som nu är fel?

Jimmie Eriksson på Loopia, får vi som kunder ersättning för detta om det har tagit skada för oss och våra kunder?
För jag tänker, nu ska vi betala en årsfaktura med snart förfallo, frågan är om man vill betala när det är såååå dålig uppdatering, jag förstår att fel kan ske, men bättre uppdateringar? Ni uppdaterar ju i princip med samma text, inget nytt direkt som får mig att hoppa till och skrika wow, snart är det klart..

Senast redigerad av MKÖ den 2011-12-07 klockan 17:11
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 17:20 #5
MailCom MailCom är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 1
MailCom MailCom är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 1
Ville skriva rätt bara, men kom mitt i ett kundmöte. Vi har haft vår interna mail genom Loopia i ca 5 år, men det blir bara mer och mer strul med mailen. Efter nära 3 dygn har vi bytt leverantör och pekat om. Jag tror de flesta som driver affärsmässig verksamhet där e-post är a och o inte klarar så här långt avbrott. Som sagt, det har varit ett löpande problem med dem och framförallt i år.
MailCom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 17:45 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Alla e-postmeddelanden som hamnat i kö pga störningen kommer att levereras.
Fortfarande ingen information om huruvida någon data gått förlorad dock.

Kul att alla som skickar meningslösa mail om sin mail sänker supporten totalt nu för oss som har riktiga ärenden hos Loopia
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-07 klockan 17:51
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 18:00 #7
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Att supporten går på knäna beror ju till stor del på deras bristfälliga information.
En uppskattad tid till sina betalande kunder är det minsta man kan begära.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 18:09 #8
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
http://www.wn.se/t1041662.html
http://www.wn.se/t22236.html
http://www.wn.se/t17455.html
http://www.wn.se/t1050968.html
http://www.wn.se/t1049017.html
http://www.wn.se/t1051055.html
http://www.wn.se/t1040130.html
http://www.wn.se/t37522.html
http://www.wn.se/t25053.html
http://www.wn.se/t1039651.html
http://www.wn.se/t32839.html
http://www.wn.se/t12282.html
http://www.wn.se/t8937.html

Att det fortfarande finns människor som har affärskritiska system hos Loopia övergår allt rimligt förstånd. Att dessutom förvänta sig ersättning tyder på IQ långt under en fiskmås.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 18:12 #9
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Att dessutom förvänta sig ersättning tyder på IQ långt under en fiskmås.
Berätta mer om hur du resonerar just nu?
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 18:19 #10
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Berätta mer om hur du resonerar just nu?
Klicka på länkarna jag postade. Om man anlitar ett webbhotell som har som tradition att drabbas av upprepade, stora och långa driftavbrott kanske man bör överväga att skaffa en förmyndare som kan ta beslut åt en, istället för att förvänta sig ersättning för driftavbrott.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017