FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ja, ok, varför skulle det vara mer rätt för ett företag som köpt domänen dyrt att tjäna pengar? Varför inte just en provatperson? >> Men är det mer rättvist om IIS lottar ut thailand.se till en person för 100 kr i registrering? Ja, det är det, då det är var .SE gör annars med eller mindre. Först till kvarn eller bara lotta ut dessa ... Det mest rättvisa är att t.ex. thailand.se går till Tourism of Thailand och alla andra landsdomäner går till respektive offentliga organisationer för turism i just de länder. Skall man auktionerna ut dessa domäner, så skall man definitivt sluta släppa fritt alla avregistrerade domäner omdelbart. Dessa bör också auktioneras ut så som alla andra. Att ändra sitt sätt att släppa domäner bör ju gälla för alla domäner och inte vissa. Så alla ni som anser att auktionen är rätt sätt att gå, anser väl också och borde propagera för att alla nysläppta domäner skall auktioneras ut - ingen mer Snapback, Neware eller andra tjänster för snapback av domäner. Helt ok för mig, bara man håller sig till ETT förfarande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
|
Vad är det som säger att man inte kan ha flera förfaranden beroende på vilken typ av domännamn det gäller? Det finns många toppdomäner där det är andra spelregler för L/LL/LLL och premiumdomäner. Sunrise-perioder eller vad det heter m.m.
Huvudsaken är väl att IIS förvaltar de pengar som auktionerna inbringar på ett korrekt sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
|
Citat:
Du har ju fortfarande inte fattat vad jag skrivt eller så har jag varit oklar; det finn singet regelverk för detta utan man hittar på just nu. Visst andra har det, men då har man i alla fall regelverk för det - .SE har inte det. SOm jag nämnde innan, inför nya regler - all or nothing helt enkelt. Dock har sedan inte vissa andra toppdomäner värderingar inskrivna i sin verksamhet ![]() Citat:
Senast redigerad av Helix den 2011-11-16 klockan 14:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Jag är på din halvvägslösning. Jag är inte emot välgörenhet men tycker att varje verksamhet först och främst ska se till sina egna intressen. Finns det utrymme att hjälpa andra så är det helt ok. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En statusuppdatering vore bra!
Och jag använde sökfunktionen med nyckelordet "spärrade" men rubriken var inte formulerad som originalet därav att jag inte hittade den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror inte så mycket hänt? Om och när något nytt händer lär väl IIS meddela detta. Men vill de släppa något på förhand till WN så är det naturligtvis välkommet
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-01 klockan 14:57 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|