FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag planerar att bygga upp en ny sida och har ett par frågor. Sidan kommer vara wordpress-baserad. Nu till mina frågor:
Vad har ni för erfarenhet av att indexera kategorier, säga att jag skapar en kategori som heter "låna pengar" sedan skriver jag vanlig text på kategorisidan precis som om det vore en vanlig sida. Därefter publicerar jag alla inlägg som jag anser beröra ämnet "låna pengar" under denna kategori. 1)Kommer då Google betrakta och behandla den kategorisida på samma vis som om det vore en vanlig sida med ett antal länkar? 2)Hur reagerar Google om jag placerar samma inlägg i ett flertal olika indexerade kategorier och hur påverkar de kategorisidornas ranking? 3)Sedan har jag ytterligare en fråga, hur går man bäst tillväga för att skapa flera "förstasidor" utan att använda sig av multipla wordpress-installationer? /Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
2) Du kan visst placera samma inlägg på flera sidor, men du bör variera dem lite, & se upp så att inte FÖR MYCKET på en och samma sida finns på andra ställen. Upptäcker goooogle det klassas det som en dubblett och åker då kanske ur index. 3) subdomäner? sida1.hemsida.se / sida2.hemsida.se / sida3.hemsida.se ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
1) ¿Que?
Det jag undrar är om en katalogsida rankar lika bra som en vanlig sida? 2) Du kan visst placera samma inlägg på flera sidor, men du bör variera dem lite, & se upp så att inte FÖR MYCKET på en och samma sida finns på andra ställen. Upptäcker goooogle det klassas det som en dubblett och åker då kanske ur index. Kan de klassas som duplicate content om det rör sig om inlägg som ligger i indexerade kataloger? 3) subdomäner? sida1.hemsida.se / sida2.hemsida.se / sida3.hemsida.se ... Då blir jag ju tvungen att använda flera wordpress-installationer, just det jag ville undvika. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|