FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har tänkt att bygga ett gäng satellitsidor för att ranka upp en sida (huvudsidan) jag har. Givetvis vill jag att mina satellitsidor ska ses som intressanta också och har därför tänkt göra länkbygge till dem. Nu till min fråga. Om jag vill ranka upp min huvudsida är det då bra eller inte att lägga till mina satellitsidor på bloggtopplistor/bloggportaler samt även lägga till en banner till dessa bloggtopplistor/bloggportaler på min satellitsida, vilket ofta krävs för att man ska få vara med? Tappar jag då länkkraft till min huvudsida? Således, bör jag endast länka till min huvudsida från mina satellitsidor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är riktigt smart att lägga till dina satellitsidor hos diverse portaler. På så vis får du ju länkar till sidorna vilket är ett måste ifall de ska ge någon effekt. Förlita dig inte enbart på dessa länkar dock. Skaffa relevanta länkar till satellitsidan för bästa resultat. Se på länkarna från portaler som... typ, länkar som gör att du indexeras hos Google. Inte mer.
Nåväl. Det brukar, som du säger, oftast vara ett krav att länka tillbaka till sidan för att man ska få vara med. Men det gör inget. Du tappar inte länkkraft till din huvudsida om du använder dig av nofollow-taggen på eventuella banners. Senast redigerad av Sweely den 2010-11-15 klockan 21:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Spelar ingen roll om du länkar till bloggtopplistor osv då de ger dig länkjuice i sin tur.
Men hur många tiers skall du bygga upp? bara ring runt om eller skall du bygga ring runt ringen också? EDIT: typisk bild "tagen från annat forum" ![]() Senast redigerad av BarateaU den 2010-11-15 klockan 21:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag hade tänk börja med ett "tier" och sedan när jag har tid/pengar expandera med flera. Det kanske blir lite baklänges gjort då? För det bästa är väl att börja med det sista tieret och jobba sig uppåt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad jag vet, så står det inget om nofollow-länkar i katalogernas villkor. Det har funkat för mig på ett antal webbsidor.
Dessutom har katalogerna redan tusentals, om inte miljontals länkar. Tvekar enormt på att de kontaktar dig och ber dig ta bort nofollow-taggen! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej, det låter ju bra att man kan köra no-follow
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har en följdfråga när det gäller satellitsidor.
Tappar man kraft om man skulle lägga upp Adsense annonser på satellitsidorna? Det blir ju bra informativ information på satellitsidorna som man skulle kunna försöka få ut lite pengar från dem också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nej, man tappar ingen kraft ur SEO-synpunkt om man lägger upp Google-annonser på satellitsidorna. Men man förlorar nog en hel del potentiella kunder.
Har du en satellitsida om bingo och en (relevant) annons visas så är chansen stor för att besökaren klickar sig dit. Så det är det enda du har att förlora - besökare. Annars så räknas fortfarande alla länkar, och tekniskt sett så länkar man inte ut till Google då annonserna består av skript... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, men själva tanken med satellitsidan är ju inte i sig att driva riktig trafik till huvudsidan. Utan att ranka upp huvudsidan. Så då kanske adsense kan vara bra för att dra in några kronor på det besökare som kommer in.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, AdSense kan nog vara en bra lösning på satellitsidor då inga riktiga besökare förväntas klicka sig in till sidan via länkarna. Dock tror jag man bryter mot en regel eller två ifall man använder AdSense på satellitsajter... men jag är inte säker!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|