FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||||||
|
||||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() Finns det något mer tragiskt än att läsa svammel från en ultra-kapitalist/fascist som kallar andra "hjärntvättade" samtidigt som han blundar för ALLT som händer runt omkring i världen. Eller du kanske kan argumentera för dina uttlanden ryckta ur luften? Citat:
För övrigt tror jag inte alls att du har koll på procent och relativitet som du påstod tidigare. Då hade du nämligen förstått att människor har grundläggande RÄTTIGHETER enligt lag. Exempelvis tak över huvudet, vatten, mat, säkerhet etc. Jag förstår att ditt drömscenario är att bo i slott som miljardär, men du är välkommen ner på jorden till oss andra om du känner för det. Citat:
Edit: sorry för övertändning. Menade inte det sista givetvis men låter det stå kvar Senast redigerad av Advocacy den 2011-11-02 klockan 22:33 |
|||||||
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Patrik har inte förstått skillnaden mellan Greklands ultrukorrumperade styre och det grekiska folket. Det är därför han bara skriver Grekland. Han verkar heller inte känna till att grekerna har demonstrerat hårdare än de flesta mot detta. Eller att de ska folkomrösta om räddningen och att folket antagligen kommer rösta MOT det. Som man bäddar får man ligga, och vi vet ju alla att skulder av grekisk magnetud är något som grekerna själva har dragit på sig, utan några som helst påtryckningar av dödsstjärnor som IMF eller Världsbanken
|
||
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är inte någon politiker så kan säga att jag tycker många är korkade, och det är alltid någon annans fel och är alltid någon annan som ska lösa andras problem.
Vi har lika villkor, alla kan starta företag och välja inriktning på utbildning. Men staten kan inte vara ansvarig för folks egna misstag eller dåliga beslut. Och lika villkor i hela världen, ja lika troligt att det hade fungerat som att gud finns. Korruption och övriga problem i världen är ju ändå en annan sak att diskutera, grunden i tråden var ju skatt. Men sanningen är ju att utan fattiga finns inga rika, måste alltid finnas något motsatts för att något ens ska existera. Folk har alltid ett mål att utvecklas, tjänar man inget på mer jobb eller sina insatts så skulle folk inte gjort det. Men är fel att straffas med stora mängder med skatt för det, och finns extremt många som har extremt mycket mer pengar än mig. Och inget jag bryr mig om, eller ens får för mig tanken att dom ska betala mer skatt så jag kan få det bättre. Skulle vilja se dom personerna i verkligheten om dom fick 10 miljoner rakt av att dom skulle sagt att dom betalar 6 miljoner av dom i skatt och tycker det är rättvist och bra. |
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Här i stan har 4 skolor sålts till privata och en skola drivs fortfarande av kommunen.. |
||
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har Anders 40.000:- i bruttolön så får han betala mer skatt än Pelle som har 22.000:- i bruttolön. Så vitt jag vet så funkar det så idag i Sverige. Att dom som tjänar över en viss gräns får betala mer i skatt. Och det är inte mer än rätt. Vill man inte betala mer i skatt, då är man en snål och girig människa som varken bör skaffa familj, bil eller hus. Bygg en koja i skogen och lev ditt giriga liv där säger jag. Finns ett ordspråk "mycket vill ha mer". Skulle jag tjäna väldigt bra med pengar, kanske 100.000-150.000:- brutto månaden så skulle jag med glädje betala 60-70% i skatt för pengarna går till bra ting. |
|||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
"går till bra ting", har du fakta på det? En stor del försvinner i meningslös administration kan jag säga efter att ha konsultat åt diverse myndigheter.
|
||
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
Det brukar vara så här, det är mycket snack på olika diskussionsforum om ämnen som rör politik men när folket ska gå till valstugorna så blir resultatet något helt annat än vad majoriteten talar om. Till exempel. Det sticker i ögonen på väldigt många människor att våra politiker är överbetalda men vi gör ingenting. Vi sitter bara på olika diskussionsforum och gnäller. Men som en god vän sa till mig. Svenskarna har alltid varit så, vi kommer aldrig att bli som några andra länder där vi går ut på gator och torg för att visa vårt missnöje. Vi sitter istället snällt hemma i våra stugor och diskuterar på olika forum om hur dåligt det är och sedan går vi motsatt riktning när vi ska rösta i val. Om vi inte satt hemma i stugorna och gnällde anonymt bakom skärmarna för att istället klä på sig och visa lite jävlar anamma på gator och torg så kan vi styra politikerna till slut. Men tyvärr accepterar vi hur våra politiker delar ut våra skatter. |
|||
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Stängt ämne |