FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan är sanningen att många problem är skapade av folks totalt egna dumhet, någon gång får folk lära sig att lösa sina egna problem och inte alltid hoppas andra ska lösa dom hela tiden. Grekland är senaste bra exempel, dom vill att andra ska lösa deras problem men inte ta konsekvensen för det. Sedan tycker jag inte det är en rättighet att kunna få saker, man får leva efter den standard man har råd med. Citat:
Då tycker jag personen även ska gå till skatteverket och säga att han vill ha ännu högre skatt. Citat:
Skatter ger självklart en viss del jobb, men det är jävligt dyra jobb då extremt mycket försvinner på vägen rent i administrativt. Hade varit betydligt billigare ha lägre arbetsgivaravgifter så företagen kan anställa mer personer än företagen ska betala hög skatt som samtidigt ska gå igenom hela systemet till socialen som sedan ska betala ut det till någon person. |
|||
![]() |
![]() |
#2 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Det är en väldigt liten andel av företagsskatterna som går till socialbidrag. Att vi måste ha socialbidrag kommer vi aldrig ifrån, det är inte mycket att göra åt. Däremot kan jag hålla med dig om att lägre arbetsgivaravgift kan vara bra i vissa lägen, framför allt när det handlar om relativt nystartade företag. Unga innovativa företag ska stöttas, att slänga skattepengar i sjön som Mauds yngre tvilling Annie Lööf gjorde nu med Facebook är ju rent ut sagt vansinnigt. Lägre arbetsgivaravgifter rakt av är förmodligen inte särskilt gynnsamt. Företag anställer inte per automatik fler personer bara för att deras kostnader minskar.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-02 klockan 20:26 |
|||||
![]() |
![]() |
#3 | ||||||
|
|||||||
|
Citat:
Skulle även formulera det som "dom resurser samhället snor från folks konton". Är rätt orimligt att betala över 1 miljon i skatt om man vill få kvar 1 miljon, vilket du inte får ett jävla skit för. Du får ju inget förmåner bara förluster. Citat:
Så har det alltid varit, i många fall så löser inte bistånd några problem utan förlänger folks lidande bara. Lösningen är att minska befolkningen inte föda mer barn, jag personligen tycker man är bra jävla dum att man vill föda barn som kommer dö och svälta. Där är även bra exempel på många problem skapas av folks egna dumhet. Mycket pengar åt helvete för saker som inte löser grundproblemet, bara kolla på FN & Nato, kostar jävla massa pengar men dom får inte lägga sig i konflikter. Många problem hade kunnat lösas med militära medel i många länder, men då hade folk gnällt över det istället. Det är bara att bränna pengar, mycket politik och skitsnack men ingen som faktiskt gör något i verkligheten. Alla är så jävla fega, och kollar bara på och tycker dom är så duktiga när dom skickar lite mat när dom låtit folket svälta nästan till döds. Citat:
Eller ha råd att vara ute och roa sig. Samtidigt tror jag stor del av samhället löser det bra, tror nästan alla ställer upp för egna vänner och släkt. Är mer rimligt att kompisen kan bjuda på pizza än att staten ska betala ut skattemedel för personen ska kunna äta pizza. Citat:
Om vi ska vara ärliga, hur många % av större/stora företag skatteplanerar INTE? Så är ju verkligheten. Börjar man få stora överskott så åker pengarna ut från landet så är ju ändå verkligheten och har ju alltid varit så. Citat:
Medicin och läkemedel är dyrt just för det är privata företag som äger patentet och som vill ha så stor avkastning som möjligt. Hade forskningen stannat inom staten och landet äger patenten så hade det blivit något bra för skattepengarna. Men att staten ska behöva betala dyra pengar för medicin från dom privata företagen är rätt dåligt sätt. Där blir det fel på något sätt. [/QUOTE] Citat:
Men har åsikten att skattepengar endast ska gå till landet, inte att pengarna ska gå till bistånd eller för betala massa pengar på dyra flyktingkostnader. Sedan om folk väljer att skänka pengarna till röda korset eller andra sådana ställen om dom får mer pengar över om staten slutar hantera skattepengar för sådant. Jag tycker det är väldigt dåligt att ge pengar till andra än till det egna folket när landet har hög arbetslöshet och andra problem. |
||||||
![]() |
![]() |
#4 | ||||||||
|
|||||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/fn-...a-jamstalldhet
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-02 klockan 21:31 |
||||||||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Men om man hade gått tillbaka i tiden en del år och folk faktiskt betalade några % skatt alla fall så tror jag inte dom hade hamnat i detta läget. Men orsaken är inte att dom inte har haft 60% skatt |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Patrik har inte förstått skillnaden mellan Greklands ultrukorrumperade styre och det grekiska folket. Det är därför han bara skriver Grekland. Han verkar heller inte känna till att grekerna har demonstrerat hårdare än de flesta mot detta. Eller att de ska folkomrösta om räddningen och att folket antagligen kommer rösta MOT det. Som man bäddar får man ligga, och vi vet ju alla att skulder av grekisk magnetud är något som grekerna själva har dragit på sig, utan några som helst påtryckningar av dödsstjärnor som IMF eller Världsbanken
|
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
En del saker har du rätt i, men en sak jag har lärt mig, att lyckan kan vända väldigt fort. Det går alltid bra och sitta på höga hästar, när det gå bra.
Självklart skall samhället hjälpa dem som behöver hjälp, är man född i Sverige och har några generationer blods band till landet så skall man ha hjälp. Det är riktigt illa när man ser unga Svenska tjejer tigger på tunnelbanan, tyvärr har jag aldrig kontanter på mig. Däremot skall man se upp dessa organiserade gangster ligor från Östra Europa som spelar musik och tigger pengar via lappar, det är bara organiserad brottslighet och ingenting annat. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Här i stan har 4 skolor sålts till privata och en skola drivs fortfarande av kommunen.. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|