FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Har en webbplats som jag har som test sajt. Installerade wordpress och gjorde sajten exakt som jag vill ha den så att den blev komplett. Nu vill jag ha sajten på en annan server med samma db från sajt 1. Hur gör jag överföringen på absolut enklaste sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gå in i phpmyadmin i den befintliga servern, tryck på databasen, och välj sedan exportera. Spara det som en sql fil.
Logga in sedan i den nya servern, och importera SQL filen efter att du har loggat in. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
du kopierar din sql fil ifrån din databas och sätter in det i dina nya databas, simple as that.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ja, exporterar = ta ut, importerar = ta in
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Allting fungerar korrekt förutom URL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den ändringen gör du väl i wpconfig.php (eller vad den heter) och i Wordpress konfigverktyg?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har för mig att jag har haft samma problem när jag bytte server. Du måste göra som Kristian säger, samt:
I tabellen wp_options så kör: UPDATE wp_options SET siteurl='din nya url' Kör den här queryn: SELECT * FROM `wordpress_postmeta` WHERE `meta_value` LIKE '%din gamla länk/%' LIMIT 0 , 30 Då kommer du att se vad det är för fält du måste ändra på. Det kommer troligtvis vara menyn. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|