Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vi är i EM!!!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-14, 11:07 #21
Kim247 Kim247 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Tråkig attityd, speciellt när Sverige slog ett av världens bästa lag för några dagar sedan.
Det är lätt att vara stor på jorden när man slår de stora lagen i kvalmatcher men när det verkligen gäller då slår dessa "the big six" Sverige med hästlängder.

Se själv hur det gick i de senaste EM som gick i Schweiz/Österrike där Sverige inte ens gick vidare från gruppspelet utan istället gick Ryssland och Spanien vidare när Sverige och Grekland fick packa ihop och åka hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Det trodde man inte heller var möjligt, jag tror själv att Sverige har stor chans om dem spelar som dem spelade sist. Tror till och med att vi kan vinna skiten!
Sverige kommer aldrig att få någon medalj i mästerskap (herrar och fotboll). Hur ska vi kunna matcha oss mot "the big six" som är enligt mig är Holland, Spanien, Portugal, Tyskland, Italien och England? Vi har även några outsiders som vi inte får glömma - Ukraina, Ryssland, Grekland, Schweiz, Kroatien och Turkiet. Vi ska vara glada om vi ens lyckas ta oss ur gruppen och vidare till åttondelsfinal.

Det är som att Danmark ska gå till VM-final i hockey och spöa Ryssland eller Kanada med deras allra bästa spelare.

Men visst är det riktigt roligt när Sverige lyckas gå till åttondelsfinal eller t.o.m kvartsfinal i fotboll. Det håller jag om.

Skönt med god optimism i alla fall
Kim247 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-14, 13:54 #22
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Spanien eller Tyskland är det som gäller i år tippar jag på.

Det lag som kan slå någon av dem gör en riktig chock.

mvh
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-14, 16:44 #23
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kim247 Visa inlägg
Sverige kommer aldrig att få någon medalj i mästerskap (herrar och fotboll). Hur ska vi kunna matcha oss mot "the big six" som är enligt mig är Holland, Spanien, Portugal, Tyskland, Italien och England?
Är du för ung för att minnas fotbolls-VM 1994?
HenrikAI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-14, 17:05 #24
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikAI Visa inlägg
Precis! Underskatta inte Sverige!
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-14, 23:40 #25
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
På pappert har vi inte en suck mot vissa länder, oavsett om det är EM eller VM. Däremot kan mycket hända med lite flyt. Både i matcher Sverige inte deltar i och i matcher vi sjävla deltar i. Det är ju det som gör det intressant att titta på trots allt.

1994 fanns det massor med flyt som ledde till en tredjeplats. Med lite flyt till hade till och med kunnat få möta Italien i finalen. Men tyvärr har vi sällan så mycket flyt som då

Zlatan är en grym spelare, för grym t.o.m, vilket också blir ett problem när han är med. Jag får känslan av att Sverige känner att Zlatan är den som kommer göra mål om han får bollen och så byggs svenska spelet kring honom. Men vilken motståndare förväntar sig inte det?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-15, 10:18 #26
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikAI Visa inlägg
Nej, jag var 7 år 1994

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
På pappert har vi inte en suck mot vissa länder, oavsett om det är EM eller VM. Däremot kan mycket hända med lite flyt. Både i matcher Sverige inte deltar i och i matcher vi sjävla deltar i. Det är ju det som gör det intressant att titta på trots allt.
Precis, Fredrik!

Det gäller att bollen studsar stolpe in och inte stolpe ut. Sen måste även matcher som inte Sverige deltar i eller kan påverka gå Sveriges väg, att dom får rätt motstånd i eventuellt åttondelsfinal.

Däremot tvivlar jag inte på att vi hamnar på top 10.
Kim247 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-15, 12:49 #27
André.H André.H är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
André.H André.H är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Kim247 Visa inlägg
Det är lätt att vara stor på jorden när man slår de stora lagen i kvalmatcher men när det verkligen gäller då slår dessa "the big six" Sverige med hästlängder.

Se själv hur det gick i de senaste EM som gick i Schweiz/Österrike där Sverige inte ens gick vidare från gruppspelet utan istället gick Ryssland och Spanien vidare när Sverige och Grekland fick packa ihop och åka hem.

Sverige kommer aldrig att få någon medalj i mästerskap (herrar och fotboll). Hur ska vi kunna matcha oss mot "the big six" som är enligt mig är Holland, Spanien, Portugal, Tyskland, Italien och England? Vi har även några outsiders som vi inte får glömma - Ukraina, Ryssland, Grekland, Schweiz, Kroatien och Turkiet. Vi ska vara glada om vi ens lyckas ta oss ur gruppen och vidare till åttondelsfinal.

Det är som att Danmark ska gå till VM-final i hockey och spöa Ryssland eller Kanada med deras allra bästa spelare.

Men visst är det riktigt roligt när Sverige lyckas gå till åttondelsfinal eller t.o.m kvartsfinal i fotboll. Det håller jag om.

Skönt med god optimism i alla fall

Nu är du bara onödigt pessimistisk. Självklart är det större chans att Sverige inte vinner EM, eller kommer bland topp 6, än att de gör det så ingen kommer tycka att du är ett fantastiskt orakel bara för att du förutspår det

Men i EM kan mycket hända, en slutspelsmatch mindre än i VM vilket gör stor skillnad. Vem trodde att Grekland kunde vinna 2004? Eller att Danmark skulle vinna 1992? Båda dom 2 länderna var kanske sämst rankade i hela mästerskapet. Alltså har 40% av mästerskapen sedan 1992 har vunnits av det "sämsta" laget i turneringen

Så självklart så ska vi få unna oss att drömma lite nu under tiden fram till EM!
André.H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-15, 15:39 #28
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Är det hockey eller fotboll? :P

Kul iaf!

edit: Såg att nån skrivit Zlatan nu, så jag gissar fotboll!
Skönt att se att fler är lika intresserade som jag
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017