FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Se själv hur det gick i de senaste EM som gick i Schweiz/Österrike där Sverige inte ens gick vidare från gruppspelet utan istället gick Ryssland och Spanien vidare när Sverige och Grekland fick packa ihop och åka hem. Citat:
Det är som att Danmark ska gå till VM-final i hockey och spöa Ryssland eller Kanada med deras allra bästa spelare. Men visst är det riktigt roligt när Sverige lyckas gå till åttondelsfinal eller t.o.m kvartsfinal i fotboll. Det håller jag om. Skönt med god optimism i alla fall ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Spanien eller Tyskland är det som gäller i år tippar jag på.
Det lag som kan slå någon av dem gör en riktig chock. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
På pappert har vi inte en suck mot vissa länder, oavsett om det är EM eller VM. Däremot kan mycket hända med lite flyt. Både i matcher Sverige inte deltar i och i matcher vi sjävla deltar i. Det är ju det som gör det intressant att titta på trots allt.
1994 fanns det massor med flyt som ledde till en tredjeplats. Med lite flyt till hade till och med kunnat få möta Italien i finalen. Men tyvärr har vi sällan så mycket flyt som då ![]() Zlatan är en grym spelare, för grym t.o.m, vilket också blir ett problem när han är med. Jag får känslan av att Sverige känner att Zlatan är den som kommer göra mål om han får bollen och så byggs svenska spelet kring honom. Men vilken motståndare förväntar sig inte det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, jag var 7 år 1994
![]() Citat:
![]() Det gäller att bollen studsar stolpe in och inte stolpe ut. Sen måste även matcher som inte Sverige deltar i eller kan påverka gå Sveriges väg, att dom får rätt motstånd i eventuellt åttondelsfinal. Däremot tvivlar jag inte på att vi hamnar på top 10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Nu är du bara onödigt pessimistisk. Självklart är det större chans att Sverige inte vinner EM, eller kommer bland topp 6, än att de gör det så ingen kommer tycka att du är ett fantastiskt orakel bara för att du förutspår det ![]() Men i EM kan mycket hända, en slutspelsmatch mindre än i VM vilket gör stor skillnad. Vem trodde att Grekland kunde vinna 2004? Eller att Danmark skulle vinna 1992? Båda dom 2 länderna var kanske sämst rankade i hela mästerskapet. Alltså har 40% av mästerskapen sedan 1992 har vunnits av det "sämsta" laget i turneringen ![]() Så självklart så ska vi få unna oss att drömma lite nu under tiden fram till EM! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|