FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Det har gått ett tag efter jag lanserat mitt nya projekt, har ändrat i innehållet och design. Skulle gärna vill ha lite feedback på vad som kan ändras till något bättre. URL: http://shorturl.se/?DsXBw |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker fortfarande det ser väldigt amatörmässigt ut.
Du skulle kunna börja med att byta typsnitt på brödtexten. Även gör footern lite mindre i höjd och mer marginal i toppen före "Postia.se Hyr din Postbox hos oss fr. 99 kr per månad.." Sen också att många bilder har vit bakgrund medan hemsidans bakgrund är lite mörkare. Till och med headern är vit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tror du skulle vinna på att köra med en Wordpress-template etc. Din sida är layout-mässigt kass i nuläget. Jag gillar inte att (högst eventuellt) såra folk, men du är helt galet ute nu. Sidan med nuvarande utformning kommer aldrig anses som speciellt "seriös" av besökarna. Om du verkligen tror på idén tycker jag du skall söka med ljus och lykta efter en duktig designer du kan samarbeta med. Man kan inte göra allt själv numer. Tillsammans kan ni göra stordåd. Sorry för (eventuellt) svidande, men upprikiga ord. Lycka till!
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Jag gillar dock idén med den blå-röda flygpost-borden i toppen. Även navigering och upplägget som helhet känns genomtänkt.
Språket kan förbättras, men en bra grund finns där.
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En marquee? Fick en liten nostalgitripp där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har tagit all kritik och kör nu på en ny design, har förbättrat allt som jag blivit påpekad om.
http://bit.ly/iBO1MG |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mycket bättre än den förra varianten!
Bravo... Det finns lite att slipa på tycker jag personligen, men jag skall bespara dig det och låta andra skriva.
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dela gärna med dig säg vad du tycker
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ok då ;-)
Uppriktigt då: 1. Personligen tror jag det blir snyggare om du lägger flygbrevborden (den röd-vit-blåa) allra högst upp och sedan centrerar (align middle) loggan, brevlådan och texten mellan denna och menyknapparna. Loggan är dock snygg och tydlig nu tycker jag. 2. Texten och grafiken i slideshowen är aningen svårläst /svårtolkad. Jag skulle ta bort textskuggorna, alternativt göra dem betydligt mindre framhävda. 3. Välkommen till Postia.se tycker jag du kan ta bort helt. Det framgår redan med tydlighet att de är på den sidan ;-) Dessutom förstör det helhetsintrycket med två rubriker ovan varandra. 4. Varför så stort avstånd mellan: "Då har du kommit rätt vi hyr ut postboxar i centrala Malmö till privatpersoner & företag." Och: "Är du nyinflyttad till stan och inte fått tag på en fast bostad?" 5. Jag tycker absolut du borde öka radavståndet till: "Varför välja Postia.se som din postbox leverantör?". 6. Tyvärr tycker jag brevlådan och Tv-bevakningsgrafiken känns "clipart" och nittiotal. Kanske bättre att beskriva detta i en text, med rubrik?! Men som sagt, MYCKET bättre än innan!
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara jag som inte tycker färgtemat är särskilt tilltalande?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|