FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag håller med ovanstående talare.
En annan sak du bör tänka på är att inte försöka "gömma" text, med hjälp av att använda samma färg på texten som bakgrunden, kan bli väldigt störande för vissa. TIPS. Om du verkligen vill ha kvar texten, använd då text-indent:-9999px;. Detta brukar jag använda när jag fortfarande vill använda en H1:a där texten är sidans namn, men vill hellre att sidans logotyp syns än en text. Med tanke på att det inte är din logotyp, så tycker jag personligen inte att du bör använda dess färger heller. inte så uppenbart. Jag tänker på pulkagris-färgerna. Dom finns även på den andres logotyp ju. Man ser att du bara har klippt och klistrat fram den färgen. Inte speciellt seriöst enligt min mening. Jag, om jag vore i dina kläder, skulle ha gjort om designen helt och håller. Eller om du anlitar en duktig designer, det spelar ingen roll. Om du tänker på det sistnämnda, så är du välkommen att kontakta mig om du känner för det! mvh Fredrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Mitt förslag är att du/ni ska se över färgerna och få sajten mer stilren. Nu tycker jag allt är helt blandat och man vet inte vart man ska ha blicken utan att bli förvirrad. Sen kan jag tycka att det nästan är för mycket vitt. Hade även sett till att göra en helt UNIK och stilren logga för "Postia". Om du ej är duktig på design själv kontakta gärna någon på WN finns ett antal duktiga som säkert hjälper dig för någon tusenlapp. Som någon skrev så är texterna bra skrivna. Hoppas detta hjälpte dig något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej, efter all kritik så har jag nu jobbat på en ny design och allting är nytt men fortfarande inte 100% klar ännu.
![]() Lämna gärna feedback http://shorturl.se/?DsXBw Senast redigerad av mister den 2011-12-19 klockan 15:39 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
JAg tycker du ska byta font på loggan och all text där du använder den fonten. Den är inte kernad. Alternativt kan du kerna den manuellt själv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ni arbetar inte konsekvent med typsnitten.
Menyn har Arial, h1 och h2 rubriker har Lucinda Grande och rubrik h3 brödtexten är i Times New Roman. 'Conv_Harabara' i högerspalten. Jätterörigt anser jag. "Harabara" fungerar inte bra i löptext (högerspalten). Kerningen trycker ihop texten så läsbarheten försämras. Däremot fungerar den bra i footern! Btw - jag har en scrollbar vid menyn. Why? (använder Chrome) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Just precis! Jag vet det är rätt så rörigt faktiskt, ska fixa det när jag kommer hem är för blind just nu. Scrollbaren försöker jag ta bort någon inställning i pluginet. Han ändrat nu så att det är en annan font på sidebaren, ska försöka klura ut så jag får rätt på det hela gällande att få fonten på titlen till sidebaren. Senast redigerad av mister den 2011-12-19 klockan 16:54 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade lite fel.
Citat:
Under om oss > våra tjänster, varför är det olika space mellan rubrik och text? Ser konstigt ut. Antar att det är därför du satt ordet eftersändning i strong och inte H3. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ska det inte stå Standardbox istället för Standarbox?
Överlag så behöver stora delar av texten korrektur, vill du ha hjälp med det så hojta till ![]() I övrigt är du på rätt väg ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |