FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hade detta hemma tidigare och drog slutsatsen ganska snabbt, ingen bra idé. Nu kör jag med vanliga towers hemma igen och det fungerar alldeles utmärkt. Rackservrar hör hemma i ett datacenter
![]() Ett stabilt tower hemma med virtuella maskiner på är att rekommendera. Riktigt smidigt med t.ex ESXi eller liknande. Är lite av en tower-älskare också, I just love 'em! Berätta gärna sen vad det blev och bilder är aldrig fel! Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ni har övertalat mig. Tack så mycket för att ni hindra mig från att skapa ett ljudmonster i garderoben
![]() Det lutar sig åt att bygga ihop en egen Tower Server för att få ner priset. Vad tycker ni om den här setupen? http://www.caseking.de/cart_load/a63...6c3afe51c1165f |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Handlade denna för ett tag sen, hur nöjd som helst.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622989 Sedan köper du chassi och nätaggregat vid sidan om. Dock rekommenderas ju XEON om du skall använda den som server 100% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Utmärkt idee! Har själv ett 19" rack. Alla datorer behöver inte vara rack monterade, utan det finns tillbehör som hyllor och L Profile skenor.
Men bara en sån sak som att ha switchen i 19" format spar en del sladdar och man kan skaffa grenkontakter som montera i racket, det är dyrare än vanliga grenkontakter man köper på clas ohlson. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
19" maskiner låter extrem mycket. Ett rackskåp är mer än datorer, det är switchar, el och mm. Har man 3-4 dator i tower format, så är det en bra förvarningsplats för dem. Dock är de ganska dyrt med ha många datorer igång, så smartaste är att ha ett fåtal kraftfulla maskiner än att många äldre. Räkna med att driftkostnader för en äldre server är ca 200:- /mån i el.
Det jobbiga med 19" maskiner är rackskenor, som finns i en mängd olika varianter. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |