FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hittade den här artikeln hos mobil.se
http://www.mobil.se/nyheter/pts-vill...-1.481428.html För den som vill koda app eller webtjänster för deras tjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet inte om detta finns:
1. Be besökare om deras loginuppgifter till sin abonnemangsoperatör, exempelvis på www.telia.se. 2. Gå automatiskt in och skrapa deras ringda samtal, nummer och tidslängd. 3. Kolla alla nummer mot PTS api för att se vilken operatör de tillhör. 4. Jämför mot en databas med priserna på de vanligaste abonnemangen, och visa användaren exakt vilket abonnemang som hade varit billigast för dem. Baserat på deras historik dvs. 5. Kasta in en affiliatelänk vid resultaten. Kanske även kan erbjuda storföretag att "manuellt" gå igenom alla deras samtalskostnader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu vet jag inte vad man får göra i smartphones rent säkerhetsmässigt. Men en tjänst som är gansak självklar, är en app som känner av vilken operatör man ringer till och sedan håller koll på samtalskostnad. Många avtal inom mobiltelefoni är utformade så att man ringer gratis inom den egna operatören och fasta nätet.
Annars en tjänst jag vill ha i min telefon, är telefonsvarare. Istället att telefonsvarare ligger hos operatören , vill jag ha den i telefonen, gärna så man kan egna rösta menuer och så man kan skräddsy röstmeddlande till olika grupper. Exempelvis telefonförsäljaren får att meddlandet "Nummret har upphört" medan kunden får meddelandet är att man sitter i möte. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
sedan tecknar man flera olika abbonemang som är "gratis inom operatören" och sedan kopplar man utgående samtal till det abbonemanget som är billigast. Det finns redan liknande tjänster men ingen som är direkt kopplad till PTS, men det lär väll dyka upp ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|