Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mer besökare, ja tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-13, 18:12 #11
Lasseman Lasseman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av ric Visa inlägg
Det många receptsidor på internet saknar idag är snygga bilder på varje maträtt. Låt säga att du ska köpa en kokbok till dig själv eller som någon present, vad får dig att välja just den kokboken?
Ja, det vore najs.

Nöten vore små videos för varje recept, på hur man tillagar maten =)
Lasseman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-13, 19:18 #12
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
såg pitch för denna på dragons den UK idag faktiskt: http://www.ifood.tv/recipe/
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 00:49 #13
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2011
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2011
Thaithai ja får oxå samma känsla typ efter en vecka tkr man ens design är ej duglig mer... Men undra hur andra besäkare ser på det
ChingChing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 08:55 #14
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
såg pitch för denna på dragons den UK idag faktiskt: http://www.ifood.tv/recipe/
Hehe najs.
Lasseman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-25, 11:20 #15
Kristoffersens avatar
Kristoffersen Kristoffersen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Kristoffersen Kristoffersen är inte uppkopplad
Medlem
Kristoffersens avatar

Reg.datum: Feb 2005
Video föreslog grabben hemma... Tja varför inte, kanske man kan ta jobb som TV-kock sen...

Bilder, jag hade hoppats på att besökare skulle vilja skicka in bilder, men det har inte gett något.

Nu testar jag en kampanj på facebook, osäker på om det ger resultat.

Det e inte lätt att komma upp i bra besökssiffror på en ganska ny domän..
Kristoffersen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-25, 12:41 #16
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersen Visa inlägg
Det har jag funderat på.. Har jag för många annonser månne? Dock ligger alla annoser på samma ställe användaren lär sig väl?
Sidan är riktigt snygg och jag gillar loggan, ikonerna, bakgrunden etc. men den är alldeles för rörig och jag vet inte alltid var jag är och vilka funktioner som finns. Det känns som att designen har fått ta överhanden och att vissa saker är med för att de är snygga och inte för att de behövs (tex "slumpa" och "sök"-ikonen högst upp). Vad är syftet med sidan? På vilket sätt skiljer den sig från andra?

I högerspalten blandar ni annonser med länkar till er egen sida ("lättlagad mat"). Sedan är det otydligt vad som är vitsen med de två bilderna i vänsterspalten ("Vad ska vi äta på festen", "Frukost"). Den första är ju bara en länk till söksidan (som det även länkas till via ikonen högst upp) och frågan är om det behövs 3 extra ingångar till sökfunktionen om man nu kan söka i headern? Och varför ska frukost få en egen ingång?

På 3 ställen har ni någon slags välkomsttext/infotext (den gråa rutan, till vänster om den gråa rutan samt i vänsterspalten). Det räcker nog med 1 välkomst-text högst upp på startsidan, nu försvinner all info bland boxar, text, jordgubbar etc.

Det är även förvirrande att det finns en extra sökfunktion för andra sidor, det blir väldigt otydligt där. Sökfunktionerna borde slås ihop (med tex. kryssruta för att inkludera andra sidor i sökningen).

Varför kan man navigera sig fram till recept på startsidan på ett sätt som man inte kan om man klickar på "Sök recept". Det är för splittrat. All sökning av recept borde vara samlat, oavsett om det är slump, fritext eller kategoribläddring. Ni skulle i princip kunna klara er med en enda sida om all receptbläddring/sökning skedde på ett och samma ställe, iallafall skulle ni kunna ta bort 4 element i toppmenyn..

(Nu var det kanske inte allmän feedback du var ute efter, ber om ursäkt om det blev off-topic)

Senast redigerad av andi den 2011-08-25 klockan 12:44
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-25, 21:46 #17
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Ett problem med receptsidor är att det finns massor. Söker jag efter något speciellt recept (något jag inte har på datorn) så googlar jag och tar något av de först i listan. Bokmärker inte recept - för de är alla i stort sett lika.

För att en sajt ska få besök/återbesök tror jag att den måste skilja ut sig - ge något som andra inte ger. Två saker som ev skulle kunna göra att jag skulle besöka en sida igen
Inspiration - vad ska jag laga idag Ha olika kategorier Middag, lunch, fisk, lättlagat etc Sedan bildspel där jag kan luta mig tillbaka och se bilder på olika maträtter. Klicka när jag ser någo intressant och komma till receptet
Laga av vad jag har - att kunna skiva in några saker och få förslag på recept som innehåller detta

Bilder, du måste skaffa bilder. Jag tror inte att du kan vänta på att läsarna gratis ska tillföra detta. Varför skulle de det? Det blir nog till att köpa eller fota själv. Hittar du inte bilder till alla recept så i vart fall bilder på huvudingredienserna.
Just avsaknaden av bilder blir väldigt tydlig på facebooksidan - inte en matbild så långt ögat når.

Jo, skaffa en favicon på sidan - det finns de som bokmärker men lär inte hitta er bland alla andra.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017