FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Eh, har skapat 4 trådar inom loppet utav 1 dygn. Ibland undrar man verkligen mycket
![]() Nu är det så att jag har mitt webbhotell hos FSData, och min sida ligger där. Dock ligger min domän hos Surftown och jag begärde att namnservrarna skulle ändras till FsData's. Detta har nu skett (och det ser jag också via Whois) MEN lite då och då blir sidan otillgänglig när man använder domänen, då den verkar skifta mellan FsData och Surftown. Med andra ord växlar domänen mellan att sända en till rätt sida - och till den gamla. Jag frågade supporten vad det berodde på och han är duktig och hjälpsam, men vi kommer inte riktigt någonvart då det fortfarande sker och 24 timmar har gått sedan ändringen skedde. Min cache och allt är återställd i webbläsaren flera gånger och dessutom så har jag startat om datorn 4-5 gånger. Är det någon här som har några tips och känner några igen sig? Enligt supportern så är det troligt att felet - trots allt - ligger hos mig personligen då han inte ser felet längre. Men jag tvekar på det.. Dock vore det givetvis skönt om så var fallet. Nämnvärt är att jag brukar köpa domäner via Citynetwork lite då och då och där fungerar det alltid felfritt när jag ändrar namnservrar. Hade gärna angett vilken domän det rör sig om ifall sidan inte vore precis i uppstartningsfasen. Tacksam för hjälp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
svaret är enkelt namnservrarna är inte 100% updaterade än kan ta längre än 24 timmar ibland. känner igen det där helt. testa med WWW och utan WWW kan skilja sig där också händer mig hela tiden. efter 48 tim efter nameserver ändring kan du vara 100% att det är klart
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ett vanligt fenomen. Det har hänt mig många gånger. Efter max ett par dagar brukar det vara löst. Jag gissar att jag vet varför det blir så, men eftersom jag kan ha fel (och inte vill framstå som en teknisk idiot) får någon annan förklara orsaken. ;-)
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
knullis hann uppenbart ett par sekunder före mig...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om 24 timmar är allt allright
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar tackar för er snabba support!
Okej, då hajar jag. Dock var det kanske liiiite dumt av mig att typ.. lansera sidan.. idag.. Men jag antar att det bara är att bita ihop ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jo, det beror lite på vad de har för internetleverantör, hur ofta de uppdaterar osv. Flertalet av besökarna ser säkert riktiga sidan, precis som supporten gjorde nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter toppen
![]() |
|||