FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Han har tagit text från min sida samt 5-10 andra stora bloggerskor som skrivit om ämnet... Efter påtryckningar ifrån mig har han i alla fall tagit bort stora delar av min text samt redigerat det lilla som blev kvar, men alla andra plagiat är kvar. Det får mig att tro att det här med unikt innehåll är en bluff... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Att jävlas med mig är som att hoppa från ett flygplan utan fallskärm - det kommer aldrig gå bra. Jag hoppas för killens bästa att han börjar spara ihop pengar - detta kommer bli dyrt, jävligt dyrt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Den väg som föreslagits av de flesta är säkerligen rätt väg att gå. Något annat är bara slöseri med tid, pengar och energi.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Denna krönika sålde jag till Crystone AB: http://www.pclab.se/index.php?ukey=news&blog_id=10 - Den har PCLAB SWEDEN HB alltså tagit och återpublicerat samt ändrat länkarna i. Denna krönika sålde jag till Getupdated AB: http://seolokal.info/flera-tips-pa-h...-bra-lankbete/ - Den har lillkillen Vladavich/whatever stulit och återpublicerat. Tycker du vakter på köpcentrum ska bortse från snatterier? Det tror inte jag att du tycker... När ett företag stjäl upphovsrättsskyddat material från ett annat företag som sålts till ett tredje företag för femsiffriga belopp - då skiter jag inte i det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag menar alls inte att du ska skita i det, endast anpassa dig efter verkligheten. Förstår att du är sur, förlorade själv en hel del pengar på liknande tilltag för några år sedan.
Nu framgick det inte utav det första inlägget att det gällde många texter och att det fanns så pass mycket pengar med i spelet. Då förändras ju situationen en hel del. Är det småungar du jagar så får du emellertid räkna med ett antal bad will-poäng på ditt företag samtidigt som möjligheten till någon väsentlig ekonomisk ersättning är liten.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-09 klockan 19:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
seolokal.info ligger nere nu förresten, av någon anledning.
Bad will? Tycker det är väldigt bra om någon tar fighten mot en person som stjäl texter och rimligtvis bör vara medveten om att det han gör är fel. Den här personen verkar heller inte heller direkt vara en småunge, han skriver exempelvis att han jobbat med SEO sedan 2003.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det vore onekligen trevligt om man kunde banna personer som bryter mot upphovsrätten från webbhotellen för en viss tid men det är väl tyvärr inte särskilt realistiskt. Däremot tror och hoppas jag samtliga seriösa svenska webbhotell reagerar om en kund gör något i den här stilen.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-09 klockan 20:29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag vill helst inte motivera mig längre. Jag kommer ta fighten och så är det bara. Jag vill inte ha pengar av honom, jag vill bara att han ska få det eventuella straff han förtjänat (hur litet det än är). De som köpte krönikorna av mig är kontaktade och kommer få ta ställning till huruvida processen blir. Tack för att ni tagit er tid att reflektera ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|